Autenticiteitsprobleem WiFi / Slate7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Souris

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo Allemaal,
...tijdens mijn verblijf in Nederland een HP Slate 7 aangeschaft.
De verkoper gaf een kleine demo hoe te verbinden met (zijn) WiFi.
Werkte fantastisch. Pak maar in, ik zoek de rest zelf wel uit.
Thuis in Frankrijk, het tablet aan mijn Livebox van Orange te hangen. Er draaien reeds een pc, een laptop en een printer op.
Piece of cake, dacht ik. Mooi niet dus.
Na een aantal keren het 26 karakters-lange wachtwoord in getoetst te hebben steeds weer : « beveiligd met WPA/WPA2PSK »
Autenticiteitsprobleem. Niet verbonden.
Hoe haal ik die beveiliging eruit of hoe omzeil ik die beveiliging.
Bedankt alvast voor welkome suggesties.
Met vriendelijke groet,
Souris

kan je met een lan kabel op internet komen?

Indien van wel: controlleer bios /uefi of je bij de wlan adapter iets kan instellen. Anders kijk eens of je ander drivers kan vinden of deze kan instellen op europa.

Download inssider en kijk wat je allemaal kan vinden. Wie weet, misschien pakt je computer Amerikanse frequenties?

Beste Lutz,
...een « HP Slate 7 » heeft beperkte ingangen. Een laadkabel, een hoofdtelefoon en een mini-SD.
Het tablet werkte op WiFi in Nederland, waarom zou het niet in Frankrijk werken.
Groetjes,
Souris

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, mijn fout. Frankrijk ligt volgens mij ook in Europa, dus dat is het niet. Maar misschine staat MAC filterning aan op de router?

Sorry, mijn fout. Frankrijk ligt volgens mij ook in Europa, dus dat is het niet. Maar misschine staat MAC filterning aan op de router?

Hallo Lutz,
...bedankt voor je reactie. Het probleem is opgelost voor zover ik het tablet maar niet in het bereik van de Livebox (orange.fr) breng. Voor een verdere ontvangst heb ik een Netgear WN3000RP extender. Eenmaal ingesteld : prima.
Maar met het tablet door het huis wandelen is er niet bij.
Heb ik - zittend bij de Livebox - de 26 alfanumerieke karakters tellende beveiligingssleutel ingetoetst loopt het tablet weer als een trein. Sta ik op en neem het tablet mee naar de veranda bijvoorbeeld - binnen bereik van de extender - begint het feest weer van voren af aan.
De Livebox heeft geen MAC filtering (volgens mij)'.
Als ik het niet met de hulp van het forum voor elkaar krijg dat probleem op te lossen overweeg ik de beveiligingssleutel drastisch in te korten.
Maar ook dat laatste weet ik niet hoe dat moet.
Een derde optie is tablet en extender gexamelijk op marktplaats.nl zetten...
Duidelijk dat ik nog veel hulp nodig heb om mij gelukkig te voelen.
Groetjes en bedankt alvast,
Souris

Dat is vreemd. Een range extender zou hetzelfde SSID moeten hebben, en je zou geen nieuw wachtwoordsleutel moeten invoeren. Kijk of je ergens een handleiding of installatie video kan vinden.

2e idee: Kan je op de tablet meerdere voorkeursnetwerken instellen? Ik heb hier thuis twee netwerken, en mijn computer logt, afhankelijk waar ik ben in mijn huis, in het ene of ander netwerk in. Alleen handover werkt bij mij thuis niet, maar hoeft ook niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan