Auteursrecht foto: schadevergoeding betalen?!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ook geen advocaat, maar heb inmiddels wel wat ervaring op dit gebied.

-Niet reageren naar dat bedrijf (ook niet telefonisch). Een email hoeft tenslotte niet aan te komen. Bewijslast hiervoor ligt bij hun
-Neem eerst contact op met je rechtsbijstand, zij zullen je adviseren wat te doen
-Je hebt keurig gehoor gegeven aan het verzoek. Een rechter zal mild zijn, dat weten zij ook.
-Zij moeten de hoogte van de schade aannemelijk maken. Is nog best lastig voor een persoonlijke pagina.
-Bewaar dan ook bezoekersstatistieken van je website.
-Leg via onafhankelijke getuigen vast dat de pagina daadwerkelijk aangepast is.

lees trouwens even het stuk onder 'algemeen' bij hun op de website. Daar kun je ze aan houden. Ze pretenderen namelijk de zaken pro-actief te willen oplossen. De email aan jou klinkt anders, tenzij zij kunnen aantonen dat je niet hebt meegewerkt.

Algemeen

Ja, klinkt heel anders dan de, in mijn ogen, dreigende taal in de mail.

Dankje.

Ik ga met de rest mee en vind het ook vreemd dat een "Advocaat" via Email dit doet. Vraag me ook af of dit wel rechtsgeldig is, gezien iedereen zo'n mail kan opstellen.:confused:

Ik denk (hoop) dat ze mijn adres niet hebben. Zou de websitebeheerder deze door mogen geven?

Wil je de mail wel toesturen maar:

Deze e-mail bevat VERTROUWELIJKE INFORMATIE die wordt beschermd door beroepsgeheim. Kennisneming of enig gebruik hiervan door anderen dan de geadresseerde is verboden. Alle werkzaamheden van i-ee.worden verricht krachtens een overeenkomst van opdracht, waarop van toepassing zijn de algemene voorwaarden van i-ee. In deze voorwaarden is onder meer de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop de beroepsaansprakelijkheidsverzekering in het desbetreffende geval aanspraak op uitkering geeft.Op de rechtsrelatie met i-ee. is Nederlands recht exclusief van toepassing. De algemene voorwaarden worden op verzoek kostenloos verstrekt en zijn te vinden o

Zou het lekker even bij je rechtsbijstand neerleggen. Je hebt recht op "verweer", dus mag je die email met hun uitwisselen.

dit staat onderaan de mail vd advocaat

Deze e-mail bevat VERTROUWELIJKE INFORMATIE die wordt beschermd door beroepsgeheim. Kennisneming of enig gebruik hiervan door anderen dan de geadresseerde is verboden. Alle werkzaamheden van i-ee.worden verricht krachtens een overeenkomst van opdracht, waarop van toepassing zijn de algemene voorwaarden van i-ee. In deze voorwaarden is onder meer de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop de beroepsaansprakelijkheidsverzekering in het desbetreffende geval aanspraak op uitkering geeft.Op de rechtsrelatie met i-ee. is Nederlands recht exclusief van toepassing. De algemene voorwaarden worden op verzoek kostenloos verstrekt en zijn te vinden o[/QUOTE]

Dit is de advocaat waarover jij spreekt: http://www.stylink.nl/Juridische-vraag-Blog-met-Kim.html
Ik vertrouw de zaak niet helemaal: aangezien ze met mode-ondernemers bezig is is zij partijdig en enkele quotes kan je ook aan een rechter overleggen.

Zoals:
Beste stylist of ontwerper,

Voor stylink.nl verzorg ik maandelijks een rubriek over juridische zaken die voor jou als stylist of ontwerper van belang zijn. Zoals auteurs- en merkenrecht en het slimme van (online) registratie van jouw ideeën.

Wil je reageren op of heb je zelf een prangende vraag? Dat kan - hier op het weblog van stylink.nl! Ik doe - zonodig samen met collega's bij CC Proof, mijn ons best om jouw vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Post je vraag!

Kim Zuijderwijk, juriste
Gehele intro.

Voor stylink.nl verzorg ik maandelijks een rubriek over juridische zaken die voor jou als stylist of ontwerper van belang zijn.
Het woord 'belang' komt hierin voor: zij behartigd dus de belangen van stylisten en ontwerpers.

Zoals auteurs- en merkenrecht en het slimme van (online) registratie van jouw ideeën.
Mensen, ik snap hem! Zij wil dat je bij haar je auteursrecht registreert en dan schikt ze de zaak. Ze wil gewoon geld vangen.

Snap hem....... niet

Kun je iets duidelijker zijn??? Ik snap het niet helemaal....
Zoekt Kim slachtoffers en daarna "benadeelden"????

Nee, Kim stuurt een mail dat ze iemand wil aanklagen om een onrechtmatig geplaatste foto.
Als diegene die foto per se niet wil verwijderen dan mailt ze terug: of een rechtszaak of bij haar een auteurregistratie kopen.

Want er is hier nooit onderzocht wie die sportfotograaf dan was en óf die foto echt door hem gemaakt is.
Heb je een link naar het adres (of het adres van Google?) waar je die foto vandaan hebt gehaald?

De fotograaf waar het om draait werkt voor hen. Lijkt me (nu) niet zo handig.

Heb net een mail gehad met een voorstel tot schikking: 550,== euro.
Daar de webbeheerder heeft toegezegd uit coulance mee te willen betalen
ga ik maar akkoord, om van het hele gedoe af te zijn. De mails zijn dusdanig dreigend
dat ik zeker weet dat ik anders voor de rechter moet verschijnen.

Ik wil weer rustig kunnen slapen.......

Je zou bij Sportgeschiedenis.nl moeten navragen, de foto komt van hun.
Ik ken ze van vroeger als collega bloggers (ze zaten ook bij web-log) maar ik denk dat ze niet veel kwaad in de zin hebben.
Waren ze bijvoorbeeld van Mediacourant (die vroeger ook bij web-log.nl) geweest, dan was dat een heel ander verhaal geweest.
Zij stonden bekend om hun censuur en vele reageer-bans die ze gaven.

Met alle respect, SB; jij hebt de mails niet gelezen. Het gaat hier echt niet om een vriendschappelijk onderonsje ofzo.....

Ik heb inmiddels geschikt, de website-beheerder heeft uit coulance toegezegd
mee te betalen en so be it. Dat wordt dokken..... Het zij zo, ik heb geen zin in
een rechtzaak.
Misschien een waarschuwing voor velen????

Heel erg bedankt voor je adviezen en reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan