auto computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha barry

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Kan ik hier ook iets kwijt over een auto computer??

ik ben laatst tegen mijn contact aan gestoten en nu blijft het airbag lampje steeds branden.
nu heb ik gehoord dat als ik mijn computer reset dat het dan over moet zijn

ik heb een peugeot 306 xr '97

MvG,
Tha barry

Al contact opgenomen met een Peugeot dealer?
Zo nee, dan zou ik dat ff doen.

Tardis

Hallo

Ik rijd zelf een 306xt break.Is het echt gekomen door het contact of heb je het toevallig al eens eerder gezien?.Ik heb ook wel eens dat het lampje blijft/gaat branden.
Nu is het zo dat onder beide voorstoelen een stekker zit voor de airbags in de zijkant van je stoel.indien aanwezig bij je...ik weet zo niet of de xr uitvoering die ook heeft.Het is een bekent probleem bij deze modellen dat die stekker wel eens slecht contact maakt door het zitten.
Oplossing: contact af....stekker opnieuw aansluiten.....

't is eigenlijk wel begonnen toen ik tegen mijn contact aan stootte.. alles viel uit maar na opnieuw contact maken werkte alles wel weer behalve dat er een 60A zekering (subwoofer) gesprongen is (of die was gewoon slecht), en dat dat lampje langzaam langer aan bleef staan

maar ik zal van het weekeind die "beruchte" stekkertjes is opzoeken dan.
ik laat het resultaat nog wel weten.

Ik heb ook ergens gelezen dat de computer dan gereset kan worden om het ook zo het lampje te resetten en er stond bij dat je daarvoor de accu 20 min. moest loskoppelen. of zit er ergens een knopje of iets voor?

Een reset "kan" via de accu.Daar is geen knopje voor.
als het bij jou echt in contact slot zit dan moet ik je verder schuldig blijven.
Kan het niet zo zijn dat je een beetje lomp bent gaan zitten met gevolg dat je tegen je contact slot kwam maar dus ook de stekker......:D:D

zou zomaar kunnen..

maar ik kijk morge wel ff naar die stekkertjes
en dan hoor je het nog wel

groetjes..

Okidoki...

En zoals al gezegd: Een dealer is zo gebeld met de vraag hoe een reset gedaan kan worden en of er uberhaupt je contact slot iets met de airbag sensor te maken heeft.

Succes

haha.. ik heb die stekkertjes los getrokken en even beken en toen weer terug gedaan

..en toen was het airbag lampje weer normaal (uit na 6 seconden)

bedankt!

Gr. tha barry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan