• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

auto filter geeft fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nizinny1964

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Hallo,
Ik heb een spreadsheet gemaakt en autofilter boven de kolommen gemaakt.
Echter, ik weet zeker dat een naam voorkomt in een kolom, maar die naam wordt niet via filter weergegeven.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Via zoekfunctie kun je de naam wel in de kolom vinden!

gr. Nizinny1964

Probeer je enorm veel waarden in je filter te plaatsen?
Er zit een maximum op, waardoor na overschreiding niet alles weergegeven wordt.

hALLO,
Ik hen een bestand met autofilter en die doorloopt zonder problemen 1500 regels.
Het bestand dat problemen geeft heeft circa hetzelfde aantal regels, maar hier gaat het fout.
Dus ik denk niet dat jou antwoord geheel juist is.

Probeer je enorm veel waarden in je filter te plaatsen?
Er zit een maximum op, waardoor na overschreiding niet alles weergegeven wordt.

wat is het maximum aantal regels dan?
zoals ik eerder heb bericht werkt het ene bestand moetieloos met 15oo regels en het andere bestand kan niet met die 1500 regels werken.
Er moet iets anders aan de hand zijn!

Beste allen,

De filter in Excel kan maximaal 1.000 unieke waarden filteren. Als er van die 1.500 rijen, meer dan 1.000 unieke invoeren zijn, dan geeft de filter niet alles weer. Dit aantal is niet te wijzigen want het zit in de programmeerregels van Excel.
Er zijn wel bedrijven die add-ins geprogrammeerd hebben, maar dat kost het nodige.

Is het niet mogelijk een kolom toe te voegen waarbij je een indeling maakt van al die rijen? Je moet dan twee keer klikken in de filter, maar houdt wel een handzame lijst over.

Groeten,

Richard

Ik ben erg benieuwd naar een oplossing hiervoor.
Ik heb hetzelfde probleem, heb een bestand met in kolom B meer dan 1000 unieke nummers.
Deze moeten gefilterd kunnen worden maar wij kwamen erachter dat niet alles weer gegeven wordt in de filter lijst.

Om een kolom toe te voegen is helaas geen optie.
Er komen nog iets van 10 kolommen achteraan die echt niet opgesplitst kunnen worden.

Hoop snel op een oplossing!

Groet, Johanna

Als je niet tevreden bent over de standaard geboden opties, kun je ze natuurlijk altijd nog bouwen met VBA. En het voordeel daarvan is dat je meestal niet de enige bent met dit probleem en daardoor de oplossing wellicht op het www te vinden is.
In dit geval heeft Ron de Bruin de oplossing:
http://www.rondebruin.nl/easyfilter.htm

Succes
John

Bedankt John,

ik had al op internet gezocht en kwam dus zo op dit forum terecht.
Maar jou suggestie is inderdaad een oplossing voor mijn probleem.
Bedankt!

Groet,
Johanna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan