Auto join vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

maniac2003

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Volgende probleem,

Vraag: Geef een SELECT-statement voor de volgende informatiebehoefte:

Geef de naam van elke cursist tezamen met de naam van de cursist die hem/haar in geval van nood belt.
Hint: Hiervoor heb je een autojoin nodig.

Was zelf tot dit gekomen.
SELECT C.cursistnr, C.achternaam, C.cursistnrAlarm, A.achternaam
FROM Cursist C JOIN Cursist A
ON (C.cursistnrAlarm IS NOT NULL) AND C.cursistnr = A.cursistnrAlarm

Alleen nu kreeg ik rare dingen eruit, zoals dat Eik, Woud moet bellen (voorbeeld) . Maar volgens de tabellen is dit niet zo. Het zal denk ik in de join zitten dat daar iets verkeerd gaat, ik zie alleen niet wat.
Want iets wat ik ook niet duidelijk heb is wat een autojoin nu anders doet dan een inner join.

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Dit riekt erg naar een huiswerkopdracht.
Daar doen we eigenlijk niet zo graag aan mee.

Het is een vraag inderdaad een vraag vanaf een stencil. En ik snap ook dat jullie hulp er niet is om het huiswerk van anderen te doen, daar ben ik het ook mee eens.
Zelf zal ik het toch moeten snappen anders val je al snel door de mand. Ik vraag dus om jullie hulp omdat ik er zelf zo niet uit kom, hele code voorbeelden vraag ik niet specifiek om, een duwtje in de goede richting zou ik al zeer op prijs stellen. :)

Heb het alleen geprobeerd zo duidelijk mogelijk te maken, vandaar ook de sql files.
Over de autojoin kon ik via google niet echt iets duidelijks vinden, en als ik mijn boek er op na sla, dan zie ik niet echt een verschil met een inner join. En dat wordt verder ook niet toegelicht. Vandaar de vraag

Laatst bewerkt:
Ik wacht wel af wat de Moderator er van vindt.

Ben er inmiddels zelf al uitgekomen

SELECT C.cursistnr, C.voornaam, C.voorvoegsel, C.achternaam, C.cursistnrAlarm, A.voornaam, A.voorvoegsel, A.achternaam
FROM Cursist C JOIN Cursist A
ON A.cursistnr = C.cursistnrAlarm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan