gebruiker78
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 jun 2010
hallo ik heb nu dit in php:
het werkt, als je langer dan 1 min (btw 1min is een test) dan log je auto uit.
maar als je browser sluit of pagina verlaat blijft ip op ip staan en login op 1 staan (inplaats van allebei op 0)
als je dan uiteindelijk weer opnieuw inlogt, logt hij wel weer uit en moet je weer opnieuw inloggen, maar ik wil niet dat als je de pagina verlaat en weer ooooooit terug komt dan pas uitlogt ik wil dat je altijd uitlogt na het verlaten van pagina of sluiten van browser.
dus hoe moet ik zoiets maken? dat hij na het sluiten van browser/pagina ook uitlogt.
ik snap wel de fout, elke keer als je inlogt checkt hij of die 60seconden voorbij zijn. maar ik wil ook dat hij blijft checken en het uitvoert als je de browser/pagina sluit
PHP:
//time if they don't do anything log out!
$timeout = 1; // Set timeout minutes
$logout_redirect_url = "index.php"; // Set logout URL
$timeout = $timeout * 60; // Converts minutes to seconds
if (isset($_SESSION['start_time'])) {
$elapsed_time = time() - $_SESSION['start_time'];
if ($elapsed_time >= $timeout) {
$querychange = mysql_query("
UPDATE users SET online='0' WHERE email='$email'
");
$querychange = mysql_query("
UPDATE users SET ip='0' WHERE email='$email'
");
session_destroy();
header("Location: $logout_redirect_url");
}
}
$_SESSION['start_time'] = time();
het werkt, als je langer dan 1 min (btw 1min is een test) dan log je auto uit.
maar als je browser sluit of pagina verlaat blijft ip op ip staan en login op 1 staan (inplaats van allebei op 0)
als je dan uiteindelijk weer opnieuw inlogt, logt hij wel weer uit en moet je weer opnieuw inloggen, maar ik wil niet dat als je de pagina verlaat en weer ooooooit terug komt dan pas uitlogt ik wil dat je altijd uitlogt na het verlaten van pagina of sluiten van browser.
dus hoe moet ik zoiets maken? dat hij na het sluiten van browser/pagina ook uitlogt.
ik snap wel de fout, elke keer als je inlogt checkt hij of die 60seconden voorbij zijn. maar ik wil ook dat hij blijft checken en het uitvoert als je de browser/pagina sluit