• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto opmaak herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Beste mensen,

Graag wil ik dat cellen een bepaalde opmaak krijgen wanneer er op een knop gedrukt word. De opmaak hoe het moet worden staat ergens anders op het blad. Dus eigenlijk is het range kopieren en plakken met opmaak. Ik heb het idee dat, dat langer duurt dus in 2003 gebruikte ik altijd de code: Range("a1").format = Range("b2").format of [a1].format = [b2].format. Alleen nu dat ik in 2010 werk lijkt het niet meer te werken.

Kan iemand mij helpen?

Die code werkt niet in Excel 2003.
Je kunt dit gebruiken:
Code:
Sub Macro1()
Range("B2").Copy
Range("A1").PasteSpecial xlPasteFormats
Application.CutCopyMode = False
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie, maar ik heb het idee dat kopiëren / plakken langzamer gaat dan range = range. Want als ik range.value = range.value doe dan merk ik dat het sneller gaat dan range copy en plakken met waarden.

Ik werk met een database van 13 periode en 1 planningsblad. De waarde en opmaak worden in de database opgeslagen en opgehaald als die periode weer wordt opgeroepen dit duurt in mijn bestand 13 seconde wat ik te lang vind duren. Heeft iemand daar misschien een oplossing voor? De vertraging zit hem namelijk in de opmaak kopiëren en plakken.

Wat ís dan die opmaak?
Je kunt die ook met vba doen.

Formule was range(a1). Format = range(b1).format alleen die werkt nu niet meer.

Helaas geen antwoord op mijn vraag hoe de opmaak is die je wil kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan