Auto Protect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deumer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Beste Lezer,

Enkele dagen geleden heb ik Norton Antivirus 2008 geinstalleerd. In eerste instantie werkte alles direct, heb alle updates gedownload en geinstalleerd en zodoende kon ik aan de slag.

Enkele dagen later echter, meld het Norton Protection Center dat de virusbescherming is uitgeschakeld. Wanneer ik op Nu Repareren druk wordt het euvel niet verholpen. Tevens wanneer ik Internet Explorer open krijg ik een melding dat surfen niet veilig is, wederom omdat Auto-Protect is uitgeschakeld.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen is?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Onno Deumer

Hoi,

Misschien flauw, maar mijn eerste reactie is: eraf met die meuk.
Ik heb de afgelopen tien jaar geen securitypakket meegemaakt dat je pc-systeem meer belast en vertraagt dan Norton .... :(
Ben er zowel voor mijzelf als voor kennissen en klanten die ik ondersteun helemaal vanaf gestapt.
Dus bij een nieuwe pc met een trial van Norton, gaat deze er als EERSTE direct af!!!!

Norton Antvirus valt qua systeemgebruik erg mee; waar jij het over hebt is waarschijnlijk Norton Internet Security, die is idd dramatisch qua performance. Daarnaast heeft TS ongetwijfeld betaald voor het pakket (toch? ;)), dus deinstalleren zou een beetje zonde zijn. Tenzij je voor een gratis pakket zoals AVG gaat natuurlijk.

Ik heb gisteren ook de update naar 2008 doorgevoerd, so far so good, geen performance verlies bij mij. Wel vond ik op andere fora wat gebruikers die hetzelfde probleem hebben. Er wordt aangegeven dat je er veel van merkt als je een wat oudere pc hebt met 1 GB RAM of minder. Wat voor pc heb jij? Ik heb 2 GB RAM.

Ik heb ook 2 GB Ram. De laptop is nieuw, daarop stond ook inderdaad deze versie van Norton, ik beschik wel over een volledige versie van 2008, stonden 3 key's op... begin dit jaar gekocht en heb nog ruimte om 1 pc ermee te installeren.... dat maar doen dan?

Ik zou m inderdaad opnieuw installeren. Zorg er echter wel voor dat je eerst via symantec.com een account aanmaakt (als je dat nog niet gedaan hebt). Wanneer je een dergelijk account hebt, kun je ten allen tijde de software downloaden en installeren, omdat de account bijhoudt hoe lang je licentie nog geldig is. De keys die je bij je laptop hebt gekregen zijn dan overbodig.

Het deinstalleren kan nog wel eens lastig zijn bij virusprogramma's. Zorg ervoor dat je, na de deinstallatie, je /program files map nakijkt op achtergebleven mappen en en je register opschoont met een cleaner. Dan nogmaals opnieuw opstarten, daarna pas herinstalleren

Norton

Kijk eerst eens goed na waarom dat autoprotect uitstaat

Verwijderen en herinstalleren is 9 van de 10 keer helemaal niet nodig!

Als je beschermings Updates veroudert zijn ga naar de volgende link:

www.norton.com/piupdate

Voer et uit en doe dan nog es een Live Update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan