auto radio aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HCerikHC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
hallo

ik heb een pioneer DEH-2030R
en ik heb al een zootje gevonden wat de draden zijn dat is

Geel = + constante spanning
Rood= + spanning na omdraaien contactsleutel
Zwart= aarde
Electrische antenne Blauw
Speaker li. voor= + wit -wit met zwarte streep
Speaker re.voor= +grijs -grijs met zwarte streep
Speaker li. achter + groen -groen met zwarte streep.
Speaker re. achter +pars -paars met zwarte streep
Antenne zwarte plug
maar dan heb ik een geel draad met daar een label er aan+battery
een rood draad met label ACC
een geel draad met zwarte streep er op met label mute en wat is nu plus en min (moet hem namelijk in me boot bouwen)
en kijk hoe raar het allemaall zit snap er geen **** van:p:confused::confused:
950364671_5_vr-2.jpeg

950364791_5_EKJL.jpeg

Laatst bewerkt:
de geel met zwart kun je overslaan, dit is om de radio te dempen als er een telefoongesprek is, is bijvoorbeeld van de carkit of sommige navigatie systemen.

Hoi

De acc kabel is volgens mij als ik me kan herrinneren voor een motorisch aangedreven attenne voor op je auto.Oftewel zo een die uitschuift op moment dat je je radio aanzet.

nee dat is niet het geval
frankwannet
Hoi

De acc kabel is volgens mij als ik me kan herrinneren voor een motorisch aangedreven attenne voor op je auto.Oftewel zo een die uitschuift op moment dat je je radio aanzet.
nee dat is de electrische antenne (blauw)

wat ik dus het rare vind is de battery(gele kabel)en de acc(rode)samen komen in een rode kabel maar dat er ook een gele kabel los bungelt:confused:

gele draad is contante spanning en de rode geeft alleen spanning als het contact aanstaat, door ze te bundelen kan je radio dus ook aan zonder dat de sleutels in je radio zitten en de gele draad op de radio is voor het geheugen. er zit als het goed is een diode op de rode draad zodat het contante stroom niet op de rode draad komt te staan.

"acc" staat voor accessoirestand. Dit is een schakelstand in het contactslot van de meeste of sommige auto's, voordat je echt start. De draad moet worden aangesloten op een kabel die onder spanning komt als het slot in de "accessoirestand" wordt gezet.

Er zit geen diode opde rode draad. Wel een (zwevende) zekering.

Om nog even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Geel (ongeschakeld) en rood (geschakeld) zijn +. Zwart is -.

MvG

Han

in dit geval zit er een diode op omdat de hele radio anders is aangesloten. geel en rood zitten aan elkaar vast zie je.

Sorry Roy,

Je hebt gelijk. Ik heb verkeerd gekeken.

MvG

Han

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan