auto refreshe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soundguy

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
hallo mensen,

als ik een site open.
gaat alles goed.

als ik dan iets wijziggen. en dan de site nog is bekijk dan moet ik eeerst f5 doen.
dus als ik er ee nieuw nieuws item opzet moeten mensen die de site bekijken ook refreshen.

is er een manier dat dan automatische gebeurt.

groeten soundguy

Onzin beredenatie...

Je hebt een meta-tag die refreshed voor je maar wat heeft het nut ervan in jouw implementatie... Ga eens na of jij als gebruiker er blij van wordt wanneer je venster om de haverklap refreshed alleen omdat je wellicht een bericht zal missen... :rolleyes:

Hier op Helpmij refreshen we toch ook niet de hele tijd wanneer er een nieuwe bericht op de frontpage komt?

Gewoon niets doen is mijn advies.

nee ik bedoel niet elke zoveel seconde refreshe.

maar gewoon als je de pagina opent een refresh zodat de laatste info er op staat

Wanneer je deze code in de head van je pagina zet zal deze niet in de cache van de browser komen en dus altijd van de server worden gehaald

Code:
<META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">

nee ik bedoel niet elke zoveel seconde refreshe.

maar gewoon als je de pagina opent een refresh zodat de laatste info er op staat

Ik weet niet hoe jij de boel hebt ingesteld maar als ik naar een webpagina ga dan staat daar altijd de laatste "versie" op...

Als jij je "truukje" wilt toe gaan passen kun je aan de gang blijven aangezien je altijd moet gaan refreshen wil je de laatste info krijgen..
Stel ik bezoek een pagina en daar staan 2 items op maar ondertussen is iemand net bezig met een 3e item. Die zie ik dus niet, pas als ik refresh zal ik hem zien. Maar hoe weet ik nou dat iemand met een nieuw bericht bezig is? Niet... Dus je blijft aan het refreshen voor de meest actuele content :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan