Auto-repair Windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter jtr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jtr

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hallo,

De laptop van mijn ouders heeft kuren.
Nadat zij gisteren AVG eraf hebben gegooid en een legale versie van McAfee hebben geïnstalleerd
lijkt het erop alsof er iets mis is met de laptop. Sinds vandaag start de laptop namelijk heel raar op.
Normaal gesproken krijg me inlogscherm, maar nu gaat die automatisch naar Auto-repair.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt en weet ook niet wat er aan de hand kan zijn.

Kan iemand me misschien verder helpen?
Als er verdere informatie nodig is dan wil ik dat graag geven.
Op dit moment weet ik echter niet wat van toepassing kan zijn.

Ik weet dat het een Windows 7 Asus laptop is.

Groet,

jtr

Hoi jtr,

Weet je zeker dat je ouders AVG goed verwijderd hebben? Twee virusscanners kunnen voor problemen zorgen.

En wat jij bedoelt is de startup repair deze moet je doorlopen, soms is dat wel eens als je je laptop verkeerd afsluit.

Ja hij is goed verwijderd, heb het net nog even voor de zekerheid nagekeken.
Dat is inderdaad wat ik bedoel haha.

Heb net even de computer gewoon op de normale manier afgesloten en toen weer opgestart en krijg nu weer hetzelfde scherm.
Hij doet er ongeveer een half uur over om dat hele proces te doorlopen..

Dat klopt het kan heel lang duren, heb je misschien een Windows 7 cd?

Dan kan je in het menu tijdens het opstarten repareren, wel moet je dan F8 modus komen dat doe je als het merk van je laptop voorbij komt en dan herhaaldelijk drukken op F8.

even in CMD sfc /scannow runnen. die checkt je systeem op fouten

mm mcafee is volgens mij slecht mijn buren hadden dat en de key was verlopen ze gooiede hem dr af deden avast en toen gaf avast heel veel trojans aan

@pcfreak 1997 mcafee is helemaal niet zo slecht. ligt ook aan wat mensen met computer doen (sommige mensen laten bv virusscanner nooit updaten)
heb hem zelf 1.5 jaar gebruikt bij een bedrijf waar ik jr systeembeheerder was.
maar het ligt niet aan de oude en nieuwe virusscanner. misschien wel aan hoe hij verwijderd is. maar oorzaak achterhalen is een ding, voornaamste is in dit geval oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan