AutoCad erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot AutoCad. Bij het bedrijf waar ik werk hebben we tekenaars die werken met autocad. ik durf niet te zeggen met welke versie.

De computer waar autocad op draait is een compaq deskpro P3 op 1 Ghz met 512 MB intern.
Wat opvalt is dat Autocad erg traag kan zijn met het switchen van tekeningen en (bijvoorbeeld) uitzoomen van een tekening. ook het schuiven van delen van de tekening kan soms erg lang duren.
Saven en laden van tekeningen neemt ook de nodige tijd in beslag. Wel is het zo dat deze tekeningen van een netwerk partitie worden opgehaald, maar we praten over tekeningen met een grote van 7 á 8 mb.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit kan? Zelf zit ik te denken dat de pc te oud/traag is om dit werk snel te kunnen doen, maar misschien komt het wel door het netwerk (?)

Met Vriendelijke Groet,
Lennart Giaccotto

Waarschijnlijk zijn de computers te oud:
Recommended System Requirements
This configuration is suggested primarily for detail-drafting activities, moderate use of the standard parts, and small 2D assemblies fewer than 100 parts.

Intel® Pentium® III or later, with 1 Ghz or faster processor, or compatible
Microsoft® Windows® XP Professional or Home Edition (SP1 or SP2) or Windows 2000 SP4
512 MB RAM (1 GB or greater recommended when running the Autodesk Vault Client)
1 GB of free disk space
32 MB OpenGL graphics card, 1280x1024x32-bit true color or better (Minimum is 1024x768 VGA with true color)
Microsoft Internet Explorer 6 SP1 or later
Preferred System Requirements

This configuration is suggested for production-level 2D assembly modeling (hundreds of parts or more) with heavy use of standard parts, associative 2D hide, or Autodesk Inventor® associativity.

Intel Pentium 4 or later, with 1.8 Ghz or faster processor, or compatible
Microsoft Windows XP Professional or Home Edition (SP1 or SP2) or Windows 2000 SP4
1 GB or more RAM
1 GB of free disk space
64 MB or more OpenGL work-station class graphics card, 1280x1024x32-bit true color or better (Minimum is 1024x768 VGA with true color)
Microsoft Internet Explorer 6 SP1 or later

Wij hebben ook een aantal cadstations staan en de pc's waren eerst prof workstations (p2 en p3) maar wel met 1024mb geheugen en een simpele videokaart op een 100mbit netwerk. Snelheid was niet om over naar huis te schrijven.

Nu een p4 met 1024mb en een 128mb videokaart (dit scheelt enorm in prestatie) en ze zitten op een gigabit netwerkverbinding. Je merkt echt dat alles sneller gaat

Ja sorry. Ik had net de status van de vraag veranderd in opgelost. Het is me namelijk wel duidelijk dat het een nieuw systreem moet worden. Ik ga binnekort even in overleg met de tekenaar want de tekeningen zijn niet dusdanig 'zwaar' dat er meteen een enorm zware machine moet komen.

Bedankt voor je hulp :thumb:

Groeten Lennart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan