AutoCAD in Parallels hangt vast bij opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanetsune

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Beste,

Ik heb een MACbook pro met daarop Parallels. In Windows 7 heb ik AutoCAD 2012 geinstalleerd maar nu blijft hij hangen in het opstartscherm met de tekst "Checking licence".

Heeft iemand hier een oplossing voor?

MacBook Pro

Nou en oplossing niet zo.... Is de software legaal? En heeft Windows binnen Parallels een internet verbinding?

Studenten versie 2012. Ik kan op internet binnen windows ik weet niet of er een restrictie op bepaalde verbindingen staat?

Alvast bedankt.

Nee hoor geen restricties, Windows doet gewoon wat Windows moet doen. Parallels zorgt voor de rest voor de communicatie tussen Windows en Mac.

En hoe lang geef je Windows de tijd om de Licenties te checken? 1 minuut? 5 minuten? Autocad 2012 is een enorm zwaar pakket wat behoorlijk wat moet inladen namelijk.

Hij heeft het een lange tijd gedaan met opstarten binnen 1min. maar nu blijft hij hangen bij Checking licence. al geef ik hem 2uur, hetzelfde resultaat geboekt.

Ja dan mag hij toch wel eens door gestart zijn. Is dit gekomen na updates? Bijvoorbeeld van Parallels? Ben je overgestapt naar Parallels 7?
Windows updates gehad? Toevallig herstelpunten aangemaakt zodat je naar een vorig herstel punt zou kunnen gaan?

Geen vruchten te plukken. Is het niet zo dat AutoCAD geen feedback krijgt bij het nakijken van de licentie? (ik ben met klokken aan het gooien maar ik weet bijgod niet waar de klepels hangen)

Mooi antwoord op de vraag die ik stelde haha.
Als jij de klepel al niet kunt vinden, kunnen wij de klok niet laden luiden.

Haha nouja ik heb systeemherstel uitgevoerd, autocad correct gedeinstalleerd en herinstalleerd, AutoCAD laten lopen als administrator en de productkey en serialnr. zijn juist.

Heel vreemd, ik kan niet met je mee testen want ik heb de studenten versie niet.
Maar heb je update gedaan op Parallels? Dus Parallels ge-update?

Nee dit werkt super goed. Misschien op de mac een poortwachter programma geïnstalleerd? Iets van LitleSnitch of dergelijke?

Inderdaad maar LittleSnitch heb ik verwijderd. Als ik instellingen doe in mijn poortwachterprogramma en ik verwijder het programma worden dan ook alle instellingen (rules) ongedaan gemaakt?

Heb je LitleSnitch op de officiële manier verwijderd? Via de uninstal van LitleSnitch? Want je slaat de hamer op de spijker. Ik kwam er zelf achter dat als LitleSnitch niet officieel word verwijderd er toch problemen blijven komen met inbound en outbound connecties. Download LittleSnitch opnieuw. Open het DMG bestand en start de applicatie en kies voor un install. En kies er voor dat ook de persoonlijke instellingen weg moeten. Laat de Mac even zijn werk doen en herstarten. Of te wel heb even geduld. Downloadn kan hier --->>> http://members.quicknet.nl/jjw/Helpmij.nl/LittleSnitch-2.5.dmg

**tav: mod, het is een legale download van de site van littlesnitch **

Welk poortwachter programma gebruik je nu dan?
En je zult dan in dit programma moeten kijken of er in de regel wel toestemming is voor Parallels en Autocad en en en... Beter is alle regels die eventueel gekoppeld zijn aan Parallels te verwijderen en overnieuw Parallels te starten en dan toestemming geven aan de regels.

Laatst bewerkt:
Mijn werd gezecht in de Applestore dat het verwijderen van een programma via spotlight moet gebeuren, wel een beetje verwarrend als er meerdere manieren zijn om het te verwijderen. ik zal het eens proberen, updates volgen!

mvg D

Ik denk dat daar wat verkeerd in begrepen is. Ik weet natuurlijk niet wat ze je precies hebben verteld maar Spotlight is alleen maar een heel handige zoek applicatie van MacOS. Of te wel, als je op CMD (appeltje dus) en spatie drukt, zie je rechts boven in een zoek balk komen met de naam Spotlight. Meer is het niet, je kunt hier heel handig heel snel iets mee op zoeken. Of applicaties openen. Maar verwijderen gaat hier niet mee.
Of ik ga iets nieuws leren haha en dat kan natuurlijk ook haha.

Probeer maar even wat ik je vertelde. Loop rustig de stappen door. Als de LittleSnich applicatie met de melding komt dat LittleSnitch niet gevonden kan worden, installeer hem dan eerst en daarna weer uninstallen. Ja beetje omslachtig maar doe toch maar.

Geen verandering. Dat wil zeggen dat het probleem niks te maken heeft met Littlesnitch(ookal is het fijn dat hij nu correct verwijderd is). Is het niet beter mogelijk windows helemaal opnieuw te installeren?

Nou ik probeer gewoon alle mogelijkheden uit. Het zou natuurlijk niet zomaar van 1 op andere dag niet meer moeten werken.
Maar goed, het is en blijft soms wat vreemd in Windows.

Het voordeel inderdaad van Parallels is dat je vrij snel Windows weer geïnstalleerd hebt. Als dit voor jouw Windows omgeving geen kwaad kan, dus daar bedoel ik mee als er voor de rest niets belangrijks opstaat zou ik dan ook doen. Ik gebruik persoonlijk Parallels om inderdaad in Windows te proberen en te graven en te rotzooien, als het vast loopt zet je het er zo weer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan