Giovanni78
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 17 jan 2011
Hallo allemaal!
Ik gebruik autocad voor het tekenen en berekenen van metalen hekwerken en poorten.
Wat ik niet weet is echter hoe ik in autocad berekeningen kan uitvoeren.
Voorbeeld:
Lengte deel hekwerk of poort = 2000mm
Dikte van spijlen 16mm
Gewenste hartafstand van de spijlen : +/- 200mm
Ik heb in Excel tal van berekeningen gemaakt, deze werken alsvolgt.
Om overal gelijke tussenruimtes te houden tel je de spijldikte(in dit geval 16mm) op bij de lengte en dan ga je delen tot je op de gewenste hartafstand van de spijlen komt.
Resultaat is een gelijke vlakverdeling.
Indien er een autocad tekening gewenst is, moet ik nu de maten vanuit excel handmatig "inkloppen" in autocad.. niet echt handig!
Ik vraag me af of er een "simpele" metode is om in autocad te typen "2016/10" (10 vlakken zijn 9 spijlen)
De bedoeling is uiteraard dat de gehele lengte van 2000mm verdeelt wordt in gelijke stukken van +/- 200mm
Wie heeft hier de gouden tip voor.. :thumb:
Bij voorbaat dank voor jullie reactie('s)
G.v.Haaren
Ik gebruik autocad voor het tekenen en berekenen van metalen hekwerken en poorten.
Wat ik niet weet is echter hoe ik in autocad berekeningen kan uitvoeren.
Voorbeeld:
Lengte deel hekwerk of poort = 2000mm
Dikte van spijlen 16mm
Gewenste hartafstand van de spijlen : +/- 200mm
Ik heb in Excel tal van berekeningen gemaakt, deze werken alsvolgt.
Om overal gelijke tussenruimtes te houden tel je de spijldikte(in dit geval 16mm) op bij de lengte en dan ga je delen tot je op de gewenste hartafstand van de spijlen komt.
Resultaat is een gelijke vlakverdeling.
Indien er een autocad tekening gewenst is, moet ik nu de maten vanuit excel handmatig "inkloppen" in autocad.. niet echt handig!
Ik vraag me af of er een "simpele" metode is om in autocad te typen "2016/10" (10 vlakken zijn 9 spijlen)
De bedoeling is uiteraard dat de gehele lengte van 2000mm verdeelt wordt in gelijke stukken van +/- 200mm
Wie heeft hier de gouden tip voor.. :thumb:
Bij voorbaat dank voor jullie reactie('s)
G.v.Haaren