autochk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smilodon

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Berichten
53
Hallo,

Sinds ik Diskeeper heb geinstalleerd op mijn pc, krijg ik de volgende melding als mijn pc opstart:

"autochk program not found. skipping autocheck"

Daarna boot ie wel gewoon normaal, maar ik zou dit toch graag willen verhelpen. Ik heb er al van alles over gelezen, maar ik denk niet dat dat aan de hand is, aangezien bij die problemen de pc helemaal niet meer opstart.

Ik heb 2 vaste schijven en 1 externe, nu heb ik in diskeeper de opdracht gegeven om tijdens het booten te defragmenteren (pagefile etc.) Allemaal geen probleem, totdat ik ook opdracht heb gegeven om dat bij mijn externe te doen, maar wel eerst chkdsk te draaien. Als ik chkdsk (Checkdisk) wil draaien op C, of D (interne schijven), kan dat pas nadat ik de pc heb herstart. Bij mijn externe I schijf, kan dat gewoon vanuit windows.
Mijn vermoeden is dat er nu nog steeds een opdracht staat voor windows om schijf I te checken tijdens het opstarten, maar blijkbaar kan dit niet..

Ik denk dat daar de melding "autochk program not found. skipping autocheck" vandaan komt, maar geen idee hoe ik dat dan kan repareren.

Heeft iemand enige suggestie's?

Dankjewel :)

p.s. Ik heb een tijdje geleden bij schijfbeheer zitten klooien, en alle 3 de schijven "actief" gezet. Kan dat er iets mee te maken hebben, en hoe zet ik mijn D en I schijf weer van dat "actief" af? (zoals ze stonden).
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie..

Het werkt alleen helaas niet, en methode 3 .. geen idee hoe ik die scripts moet draaien eigenlijk. Weet jij dat wel ?
 
Dat verhaaltje overtypen in notepad, en er een vbs extensie erachter maken, bij opslaan als.

Of chkntfs /x I: in uitvoeren gebruiken, misschien dat dat ook wil, dan wordt de "dirty bit" op 0 gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan