autodialers, ook bij mij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De grootste ellende komt vaak niet door dailers maar door bezoek aan de wat duistere internetsites, als men bv cookies accepteren aan heeft staan, gebeurdt het vaak dan dergelijke spyware toch wordt geplaatst op pc of dat cookies ervoor zorgen dat de pc aardig ontregelt wordt en dat allemaal dankzij het leuke bezoek aan een site waarvan je stiekem al bijvoorbaart wist dat je daar eigenlijk niets te zoeken had.
Wel of geen netwerk maakt niet zo heel veel verschil hoor.....er zit een punt in het verhaal wat verteld dat de pc een verbinding moet maken doormiddel van usb stick dat dan inderdaad software misbruik kan maken van....maar als je een constante verbindign hebt zoals ik bv kan er net zo goed nog van alles gebeuren.

Ik zal voor de volgende nieuwsbrief een briefje typen met info over de manier hoe je het beste spyware en ellende loos de pc kunt laten functioneren, helaas betekent dat alleen voor veel mensen dat ze niet veel meer kunnen doen, kinderen in huis bv zijn de grootste funest voor problemen op de pc, simpel gezegd omdat ze graag alles willen en niet nadenken over eventueele consequenties en omdat het bezoek aan die oh zo leuke site dan eigenlijk ineens niet meer zo makkelijk kan.....gaan ze het stiekem doen.
Je kunt een pc enorm dicht timerren maar helaas zal er altijd een manier blijven voor programmas om toch de pc te ontregelen.

Jeetje, ik dacht dat ze dit allemaal deden :8-0:
Niet dus.
Hoe kun je dat nou zien of merken?

Zolang je de "Wizard inbelverbinding" na een nieuwe installatie niet hoeft te gebruiken heb je een modem dat alles zelf doet.

De instellingen worden in het modem gedaan.

Alleen de installatie van een netwerkkaartje is dan voldoende.

Geplaatst door jjw
als men bv cookies accepteren aan heeft staan, gebeurdt het vaak dan dergelijke spyware toch wordt geplaatst op pc of dat cookies ervoor zorgen dat de pc aardig ontregelt wordt

Sorry hoor jjw, maar dat is nonsens. Cookies zijn niets anders dan piepkleine tekstbestandjes. Zij zijn op geen enkele manier in staat om je pc te ontregelen.

Are Cookies Dangerous to My Computer?

NO. A cookie is a simple piece of text. It is not a program, or a plug-in. It cannot be used as a virus, and it cannot access your hard drive. Your browser (not a programmer) can save cookie values to your hard disk if it needs to, but that is the limit of the effect on your system.
bron

Niet cookies, maar activeX-objecten zijn het grote gevaar als het om spyware en dialers gaat. (Vandaar dat IE zo vreselijk kwetsbaar is.)

Waarom is AdAware dan zo fel op die double click cookies? Is dat iets anders?

Dat zijn tracking cookies. Het plaatsen daarvan kan als inbreuk op de privacy beschouwd worden, al stelt dat eigenlijk niet veel voor (er wordt bijvoorbeeld 'onthouden' door je browser dat je een bepaalde banner hebt gezien). Ook voor tracking cookies geldt dat het slechts tekstbestandjes zijn, die geen enkel effect op je systeem hebben.
Wil je geen tracking cookies op je systeem, dan moet je gewoon in IE even instellen dat "Third Party Cookies" geblokkeerd moeten worden.

Nou nee, laat maar lekker staan :D Dat mag AdAware doen.

Geplaatst door Elisa
Nou nee, laat maar lekker staan :D Dat mag AdAware doen.

Kan ook, want gevaarlijk zijn ze dus niet.:D
(Microsoft AntiSpyware zoekt niet eens naar tracking cookies. Dat geeft al wel aan dat ze eigenlijk geen risico vormen.)

Wat de dialers betreft: in principe hoef je daar geen specifieke beveiliging voor te installeren. Verreweg de meeste dialers komen binnen als dpf'jes, d.w.z. als activeX-objecten ('plug-ins') die in IE worden geïnstalleerd. Dat voorkom je met SpywareBlaster (en eventueel SpywareGuard) en door de instellingen voor activeX in IE streng te zetten (met SP2 heeft IE hier zelf ook extra beveiliging voor in huis trouwens). Er zijn ook dialers die met trojans binnenkomen. Met een antivirusprogramma en een goed ingestelde firewall zou dat niet moeten gebeuren. Mits je een beetje uitkijkt wat je allemaal aanklikt en downloadt natuurlijk...

Dit richt je toch niet tot mij hopelijk :D
Ik verwijder alleen maar bij anderen dialers. Het eerste wat ik doe bij anderen is de verbinding bekijken.
Er was zelfs een persoon die zei: Oh nee hoor, laat maar staan, die heb ik al vanaf het begin, dat hoort!! :D Tot ik liet zien hoeveel het kostte :p

Buffy heeft uiteraard gelijk in het grootse gedeelte, er zijn nog meer schadelijke dingen voor de pc als het gaat om surfen.
Toch Buffy, vrijwel elke pc staat ingesteld op standaard cookies eccpetatie, dat houdt dus in dat in sommige gevallen op internetsite met veel reclame site als banner of dergelijke manieren van inkoms werfing, er heel veel cookies door 1 site geplaatst kunnen worden, dit kan in zovere nog geen kwaad maar als de internetexplorer staat ingesteld op pagina refreshing dan doet deze dat aan de hand vd cookies, dit houdt dus in dat al die site opnieuw bezocht worden op een ranzendsnelle manier en hierdoor kan de pc toch ontregeld raken en of traag lijken voor de gebruiker, zelf accepteer ik al heel lang geen cookies meer, heb ook nooit ellende en de pc is altijd even snel, niet dat dat alleen maar daar door komt maar als ik zo om me heen de proef wel eens neem, dan scheeld dat wel zoveel.

Geplaatst door jjw
maar als de internetexplorer staat ingesteld op pagina refreshing dan doet deze dat aan de hand vd cookies, dit houdt dus in dat al die site opnieuw bezocht worden op een ranzendsnelle manier en hierdoor kan de pc toch ontregeld raken en of traag lijken voor de gebruiker

Hoe dan? Het grappige is juist dat cookies er veelal voor zorgen dat banners e.d. die al eens geladen zijn niet nogmaals geladen worden...

Je moet me echt eens uitleggen hoe dit volgens jou werkt hoor.;)

Natuurlijk is het verstandig om indirecte of 3rd party cookies te blokkeren. Maar dat heeft te maken met ándere zaken die op de sites waar de cookies vandaan komen gebeuren, niet met de cookies zelf. De cookies zelf zijn en blijven niets anders dan piepkleine tekstbestandjes die helemaal niets doen.

Ja inderdaad dat klopt wel, cookies doen er voor zorgen dat banners er dergelijke niet nogmaals worden geladen, daar schuilt het gevaar niet, in het zit hem in het zogenaamd kijken of pagina's vernieuwd zijn door de internet explorer, kan er voor zorgen dat windows redelijk traag wordt, vooral bij starten daar de meeste explorers ingesteld staan op "automatisch" kijken of de voor windows bekende paginas vernieuwd zijn, dit doet de iinternet explorer aan de hand van de opgeslagen cookies, als er dus vreselijk veel cookies aanwezig zijn dan kan dit proces er wel eens voor zorgen dat windows
traag wordt en daar hij dit doet tijdens het opstart proces, willen er wel eens foutjes in het systeem kruipen die vaak niet automatisch worden verholpen, hierdoor kan je systeem dus moeilijkheden krijgen.
Ik zeg niet dat dit veel gebeurdt, het gaat er om dat het een reden kan zijn waardoor windows vast lopers kan krijgen.
Nogmaals, dit alles is gebasseerd op eigen ervaring, als ik cookies acceptatie uitzet of op vragen zet, dan zijn de meeste pc'd die ik door mijn vingers krijg aardig goed in het volhouden van lange plezierige avonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan