Autodiscover op 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ballie010

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Als ik outlook opstart dan krijg ik een certificaat fout:
De naam op het beveiligingscertificaat komt niet overeen met de naam van de website

Hoe kan ik dit aanpassen? eventueel weghalen?

Gebruik je Exchange 2007? Zo ja, dan dient er op de server het certificaat aangepast te worden.

He is toch 2003 hoe zou dit probleem dan kunnen komen? een update misschien?

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat deze melding verschijnt bij Exchange 2003. Het probleem zit hem in dat de naam in het certificaat niet overeen komt met de naam van de server die in je mapi profiel ingevuld staat. En als het certificaat gemaakt is door een eigen certificate authority kan het zijn dat de root certificaat niet aanwezig is.

Ikzelf heb dit probleem ook bij een klant van ons (Outlook2007 icm. Windows Small Business Server 2003), maar daar weet ik dat het SSL-certificaat niet deugt.

Vervelend is wel dat het betekent dat de klant bij het opstarten van Outlook2007 op de melding dat het een ongeldig/fout certificaat is op Doorgaan (of OK) moet drukken.

[Extra wrang is dat op hetzelfde W2003/XP-netwerk alleen zij er last van heeft, niemand anders; Er wordt dus alleen vanuit haar account/pc geprobeerd configuratie-gegevens via Autodiscover op te halen]...

Tijs.

Ja dit probleem heb ik dus ook is er geen oplossing voor? heb op google al gezocht

Welke certificaat gebruik je binnen IIS op je exchange server? Is dit een publiek certificaat of een zelf gemaakte?

Weet je zeker dat je geen SSL binnen IIS hebt geconfigureerd voor de Exchange virtual directory?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan