• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Stamlijst in exceloverzicht

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

beginnerexcel

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2020
In de bijlage welke ik heb toegevoegd ben ik bezig om een planningsoverzicht te maken per maand.
Ik heb 3 dagen reeds ingezet. In deze dagen staan aan de rechterzijde kolom L Naam: en op regel 36 voertuigen vermeld
Hierbij staan al enkele gegevens ingegeven.

Bij nieuwe collega's of voertuigen dient de gehele file te worden aangepast / gecopieerd worden op dit moment met de hand. Dit ook bij het verlaten van oude collega's of voertuigen.

De namen en voertuigen dienen in de daglijst altijd zichtbaar te zijn.
Bij deze namen is een voorwaardelijke opmaak toegepast.
Als bij kolom B een naam wordt ingevuld wordt de naam gekleurd zodat deze is ingezet.

In het 3e tabblad "Data" genaamd heb ik een lijst gemaakt met naam en voertuig gegevens.
Deze lijst wil ik toepassen om nieuwe namen/voerutigen in te vermelden of oude te verwijderen.

* bv. collega Brink werkt nog bij bedrijf maar gaat op dag 3-12 weg. deze naam dient dan automatisch uit de daglijst te verdwijnen als dat in de datalijst wordt.

* Collega Opbroek begint op 3/12 met werk en dient dan vanaf deze dag zichtbaar te worden in kolom L onder de namen nadat de datalijst is ingevuld met zijn naam

Vraag
Wat is de beste oplossing hiervoor om te realiseren automatisch vanuit de datalijst.
Ik wil niet elke dag copieren, want de namen veranderen steeds.

Alvast dank

Bijlagen

In tabblad data een volgnr toegevoegd (kolomA)
En een kolom waar je x (of willekeurig ander karakter) zet als de werknemer uit dienst is
Dan wordt het volgnr ook gewist en verdwijnt uit de Daglijst (daar ook een formule ingezet.)
Als er een nieuwe collega komt kun je deze gewoon onder aan kolom B toevoegen.
Worden het er meer dan 40 dan zul je het bereik in de formules moeten aanpassen.

Bijlagen

PHP:
=FILTER(B2:B41;(C2:C41<>"x")*(B2:B41<>""))

Even niet aan deze nieuwe functie gedacht
Misschien is deze daarom wel eenvoudiger.

Dank je voor de snelle suggestie.
Nu als er een nieuwe collega start op wo 3-12 zou het fijn zijn als deze pas vanaf 3-12 zichtbaar is in de kolom ipv op alle dagen.

Tevens de vraag in tabblad Ma/DI/Wo staan de namen vermeld
Nu werkt collega janssen niet op dinsdag, kan deze naam dan ook niet zichtbaar worden?
Gaat dit met voorwaardelijke opmaak of op een andere manier

alvast dank

Nog een poging
Maar je moet nu wel een 'in dienst' en 'uit dienst' datum invoeren.
Is de 'uit dienst' nog niet bekend dan moet je de cel leeg laten.

Ik heb met verschillende datums getest maar weet niet of het in alle gevallen goed gaat dus nog even door testen.

Bijlagen

Denk eerst nog eens goed na wat je feitelijk allemaal wil en plaats daarna uw vraag terug.

ps uw blad maandag bevat een extra kolom tov blad dinsdag. is dat de bedoeling?

je moet de filterformule alleen in cel L9 zetten en niet in elke regel.

De overlopen fout ontstaat doordat je de formule in alle regels hebt gezet.

Terug
Bovenaan Onderaan