Autoexec

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricky_vd

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Voor mijn (OUDE) laptop die ik enkel gebruik wanneer ik in vakantie ben om mijn digitale kodak leeg te maken heb ik een opstart diskette gemaakt voor een noodgeval, wanneer ik de laptop opstart met deze diskette heb ik qwerty, doch deze zou in azerty moeten zijn, weet iemand welke codes ik moet toevoegen in autoexec.bat om dit in orde te brengen.

Geplaatst door Ricky_vd
Voor mijn (OUDE) laptop die ik enkel gebruik wanneer ik in vakantie ben om mijn digitale kodak leeg te maken heb ik een opstart diskette gemaakt voor een noodgeval, wanneer ik de laptop opstart met deze diskette heb ik qwerty, doch deze zou in azerty moeten zijn, weet iemand welke codes ik moet toevoegen in autoexec.bat om dit in orde te brengen.

welke windows versie gebruik je op deze laptop ????

ik denk, op een nieuwe regel:
keyb be (of keyb nl) en dan de verwijzing naar het keyboard.sys bestand (meestal c:\windows\command\).
Dit toch voor W98
groeten
Jo

Windows 95, een andere versie gaat niet, en is ook niet nodig daar deze laptop enkel dient om de kodak leeg te maken, een regel naar c: verwijzen is niet mogelijk bij een crash mischien, er zijn codes maar ik weet niet welke.

azerty of qwerty

Blijkbaar weet niemand welke code je moet toevoegen aan autoexec.bat om een azerty keyboard te krijgen i.p.v een qwerty, dit om een goed werkende opstartdiskette te maken voor mijn oude laptop.

zoals ik al zei: het commando 'keyb be' op een aparte regel enz.
Zie mijn berichtje.
grtz
Jo

Bedankt voor je antwoord, inderdaad zoals je eerder zei,
Nu is keyb be toegevoegt, en is mijn opstartdiskette klaar voor eventueel gebruik.
Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan