Autofill gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Ik snap niet wat er fout gaat als ik de laatste cel opgezocht heb wil ik dat de selectie uitgebreid wordt met 1 week. Zie bijlage
Na Week 3 komt dan week 4 met bijbehorende datums.
Het is maar een klein ding wellicht wat ik niet in mijn boek vind.

Thanks alvast weer voor jullie feedback

Bijlagen

Neem eens een macro op die doet wat jij voor ogen hebt.

Krijg foutmelding zelfde afmeting of niet in Range

Beste VenA
Ik heb hem opgenomen, maar ik blijf de melding krijgen dat de cellen dezelfde afmeting moeten hebben of range mislukt.
Ofwel hij doet het maar 1 week van week 52 naar week 1 en daarna krijg ik foutmeldingen.

Code:
Sub watgaatfout()
Application.ScreenUpdating = False
Range("BHQ1").End(xlToLeft).Select
ActiveCell.Range("A1:U134").Select
Selection.AutoFill Destination:=Range("d1:as134"), Type:=xlFillDefault
ActiveCell.Range("A1").Select

End Sub

:o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een macro-opname ziet er zo uit.

Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
    Columns("Y:AS").Select
    Range("Y3").Activate
    Selection.Copy
    Range("AT1").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
End Sub

Heb je blijkbaar niet gedaan.
Samengevoegde cellen zijn nergens voor nodig.

Ja, maar niet wat ik wil.

Beste VenA,

Ik snap wat je bedoeld maar op deze manier kan ik de macro wel maken/opnemen, maar de datum en Week 7 blijven dan gelijk. Hij kopieert enkel de kolommen niet de weeknrs meelopend en bijbehorende datum.
Week 7 moet Week 8 worden etc.
Het is de bedoeling dat er altijd een 7 of 8-tal weken in beeld zijn en dat er er iedere week een week bij komt maar dat ook de datums meelopen in rij 2.
elke keer als ik wekelijkse een nieuwe planning erin schiet gaat er een week in het begin af en komt er aan het einde een week bij.
Vandaar dat ik dacht ik ga naar het einde van de kolom selecteer alles tot regel 134 en sleep dan alles 1 week verder opzij. ( vandaar de samengevoegde cel van Week nr dan heb ik alles in 1 keer te pakken.

Ofwel kort gezegd. de macro moet heel het blok week 7 selecteren tot regel 134 en dat opzij slepen zodat week 8 er komt met datum zondag t/m zaterdag waarvan ma t/m vrijdag als datum ma 18-02-2019 t/ vr 22-02-2019 in beeld komt.

Kan je me hierbij helpen? Dan zou ik weer heel blij zijn. :thumb:

Groet,

Frank

Bijlagen

Test de code 'watgaatfout' zo eens.

Bijlagen

Werkt mooi met een maar

:o

Harry,

Hij werkt zo heel mooi, maar ik had er bij moeten zetten dat het de bedoeling is dat ik een week of 7-8 of meer in beeld heb ( toekomst moet even de planning afwachten hoever ik vooruit kan kijken ) en dat er dan elke week een week aan de achterkant bij komt en aan de voorkant laat ik er dan de eerste week in beeld kolommen D t/m X verwijderen.
Helaas heb je de datum in D2 gezet en zo doorgeteld. Als ik dan de 1e week verwijder ben ik de datums kwijt.
Dit los ik wel op door de datum in Y2 om te zetten in als zijnde
Code:
ActiveSheet.Cells(2, 25).Value = ActiveSheet.Cells(2, 25).Value
voordat ik de week van D t/m X verwijder.
Op die manier is het ook een datum en kan de achterliggende weken weer voorzien van datum.
Verder 2 dikke duimen en bedankt uiteraard weer. :thumb::thumb:

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan