Autofill van veld na invullen van eerder veld in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

mometa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Hola helpmij'ers,

Deze vraag is vast al vele malen gesteld maar ik vind het lastig om de juiste zoekwoorden (absolute noob wat betreft Access) te formuleren om een eerder vergelijkbaar topic te vinden. Ik heb het geprobeerd maar helaas zonder succes. Bij voorbaat excuses dus. :)
Nu mijn vraag:
Ik heb een formulier waarbij ik een aantal gegevens laat invullen, zie screenshot.. Nu wil ik dat de teamleider automatisch wordt ingevuld als er een medewerker uit het drop-down menu "naam" wordt gekozen. Ik heb een tabel met alle medewerkers en de bijbehorende teamleiders maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan doen. Combobox komt steeds terug bij de meeste zoekacties die ik de afgelopen dagen heb gedaan, maar ik weet niet hoe dit werkt. Ik kan het ook niet vinden in Access en F1 helpt me niet echt verder (Bing search :( )
Ik maak gebruik van Office 2010. Kunnen jullie me verder op weg helpen? Alvast hartelijk dank..

Schermafbeelding 2012-08-26 om 14.31.07.png

Je hebt voor Teamleider een keuzelijst met invoervak gemaakt, en dat hoeft dus in ieder geval niet, dat zou een tekstvak moeten zijn. De keuzelijst <Naam> die je voor de medewerker gebruikt zou je dus kunnen gebruiken om de naam van de teamleider te laten zien. Afhankelijk van wat je bedoeling is kun je dan besluiten om de teamleider op te slaan in je tabel of niet. Als je zoekt op "afhankelijke keuzelijsten" kom je overigens tal van voorbeelden tegen op helpmij die je kunt bekijken (waarvan een aantal van mij) dus voorbeelden zijn er zat.

Het is me gelukt om iemand te vinden die het met behulp van een query en relationships heeft gefixt. Het is mezelf niet gelukt helaas, iets te ingewikkeld voor me met mijn minimale kennis van Access :( Bedankt voor de moeite iig Michel!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan