• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofill

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Beste Mensen,

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een rapport waarbij d.mv. de verticaal zoeken functie gegevens uit het tabblad data worden gehaald
en in het tabblad rap gezet. (zie bijgevoegd bestand) nu is het werkelijke bestand veel groter in aantal. Nu wil ik omdat de verticaal zoeken formule veel rekenkracht kost. De formules na een aantal bewerkingen met VBA automatisch naar beneden wordt gekopieerd. Nu wilde ik dit via een autofill constructie doen.
Maar hiervoor moet de destination range bekend zijn. Zie hieronder. Maar die weet ik niet vooraf. Want het aantal rijen kan dus fluctueren. In het voorbeeld zijn het er 7 maar dat kan dus de ene keer 8 dan 5 dan weer 50 zijn bijvoorbeeld.Bekijk bijlage autofill.xlsx

Code:
Selection.AutoFill Destination:=Range("B2:B7")
    Range("B2:B7").Select

Hoe kom je aan deze dataset en hoe bepaal je aantal namen?

En dus weet je nooit wat de unieke namen in de tab 'rap' zijn?

Splits de data dmv een aan aantal kolommen en zet er een draaitabel overheen.

Bijlagen

Bedankt voor het meedenken. Ik ga kijken of het morgen lukt op het "ecchte" rapport. Want daar wordt uit diverse databronnen de data vergaard die in tabblad data komt.

Beste VenA,

Sorry voor de late reactie. In het bestaande rapport kan ik geen draaitabel maken. Kan het niet met een macro?

Vast wel. Maar als je op geen enkele vraag een reactie geeft dan wens ik je veel succes. Nb het quoten is niet nodig. En waarom je er geen draaitabel van kan maken heb je ook niet uitgelegd.

Code:
Sub hsv()
Dim rng As Range
  Set rng = Range("B2:E" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
  Range("B2:E2").AutoFill rng
  rng.Value = rng.Value
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan