• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter in draaitabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter BeNL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar wat hulp bij een autofilter binnen een draaitabel. De codes die ik hiervoor tegen kom zijn eigenlijk allemaal specifiek opgezet.
In het eerste tabblad "Macro" (Bedankt sylvester) is de data toevoer, die ik in het tabblad pickinglist graag automatisch gefilterd wil hebben op "Project".
Dus de filtering moet gelijk plaats vinden zodra er gegevens veranderen.

Ik merk ook dat als ik handmatig oplopend filter. De data pas in rij 570 begint, terwijl ik deze bovenaan wil zetten. Misschien heeft iemand hier ook een verklaring voor?

Alvast bedankt,
Ben

Bijlagen

Nog suggesties, of is de vraag wellicht niet helemaal duidelijk?

a) Je wilt filteren op 'Project': wat moet er gefilterd worden? Welke projectgetallen wil je automatisch zien? Bijv. alle 458-getallen? Bijv. alle 16VLQ getallen?
b) Data beginnen inderdaad in rij 570 omdat je ongeveer 565 lege cellen hebt. Als je alfabetiseert, dan worden de lege cellen bovenaan gezet.

Greetz/Excelbat

Hi Excelbat,

Bedankt voor je reactie! Hierdoor merk ik nu ook dat ik de verkeerde terminologie heb gebruikt.
Ik wil alle projectgetallen oplopend sorteren (ipv. filteren), de lege cellen moeten dan daarna pas komen indien mogelijk.

Gr. Ben

Je zou in je oorspronkelijke macro de lege cellen in kolom 'project' (tabblad 'macro') kunnen laten vullen met bijv. ZZZZZZ.
Dan komen die rijen altijd onderaan.

En anders de lege cellen in tabblad 'pickinglist', kolom 'project', opvullen met ZZZZZZ.
En daarna sorteren.

Greetz/Excelbat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan