• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilter issues

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fubi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fubi

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Ik heb een overzicht van 3 kolommen, en nu moet ik regelmatig zoeken hierin.

Dus heb ik Kolom A,B,C in een autofilter gestoken. Het vervelende is nu dat ik telkens in die menu moet gaan van kolom B, keuze: bevat, en dan de tekst die ik wil zoeken.

Is het niet mogelijk om bv. in cel D1 de zoektekst in te vullen, en dat hij dan automatisch gaat filteren op tekst die in D4 staat ?

ik begrijp je oplossing niet.
Ik vul wat in maar er gebeurt niets
zou je 'm iets kunnen verduidelijken?

Hoi Fubi,

De programmacode (VBA rechtermuisknop klikken op het tabblad en vervolgens programmacode weergeven) reageert op de invoer in D4. Als in kolom A de zoektekst voorkomt wordt de rij de standaardhoogte van 14,25 gemaakt, komt de zoektekst niet voor wordt de 0. Bij een lege tekst in D4 worden alle cellen in het bereik (ik dacht A5 t/m A30) standaardhoogte gemaakt.

Het kan natuurlijk uitgebreid worden zodat ook in kolom B & C gekeken wordt of dat een waarde tussen twee waarden in ligt, enz.

Hangt ervan af wat je precies wilt.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan