• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilter macro voor een bepaald gebeid

Status
Niet open voor verdere reacties.

apedroso

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Beste Leden,

Hopelijk komt mijn vraag niet dom over maar ik ben al twee dagen bezig en kom er niet uit.

Ik wil een autofilter op een bepaald bereik laten werken. Voorbeeld ik heb 6 teams elke team heeft 10 namen en daarnaast hun activiteiten.
Nu wil ik bv team 1,2 en 3 filteren zodat enkel de teams 4,5 en 6 zichtbaar zijn. Is dit mogelijk en zo ja middels autofilter macro.
Ik kan het bestand helaas enkel gezipt erbij doen omdat ik max 100kb mag uploaden. mijn bestand is 150kb.Er zijn 5 teams en iik wil een autofilter op de bv team 7 en 8 zodat de rest zichbaar blijft. En visaversa team 9 en 10. Afijn ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Wie o Wie kan mij hier erg blij mee maken.

groetjes Alex

Bijlagen

BEste Silvester,

Alvast bedankt voor je oplossing. Idd zo kan het ook. Echter de mensen die met excel werken zijn niet erg technisch. Ik zou ook zeggen doe zelf een filter. Maar ze willen knoppen zien. hahaha jaja ik hoor je al denken :)

Weet jij of dit te doen is zodat als ik een knop invoer dat hij enkel de mensen in team 1/2 etc etc.

Alsnog super bedankt kerel.

Met een macro. Werkt natuurlijk alleen op de huidige layout.

Code:
Sub VenA(s As String)
Application.ScreenUpdating = False
For Each ar In Sheets(1).Range("C15:X44,C45:X76,C77:X113,C114:X138,C139:X162").Areas
    If InStr(1, ar(1, 1), s, vbTextCompare) > 0 Then ar.Rows.EntireRow.Hidden = False Else ar.Rows.EntireRow.Hidden = True
Next
End Sub

Aanroep:
Code:
Sub autofilterZwolle()
   VenA ("Zwolle")
End Sub

Code:
Sub autofilterRijswijk()
    VenA ("Rijswijk")
End Sub

Welke Excel versie?
Wat maakt de versie nu uit voor deze vraag? zowel de door sylvester-ponte aangedragen mogelijkheden als mijn macro werken op dit bestand. Allemaal even goed of slecht maar dit is natuurlijk afhankelijk van wat de TS er van vindt.

Heb je iets in gedachte waar we wat van kunnen leren of?

Ja uiteraard anders zou ik dat niet vragen!

Als de gebruiker Excel 2013 of hoger zou hebben, dan zou de filtering met slicers kunnen worden geregeld, wat zeker handiger is voor de onervaren gebruikers. Heb je bovendien geen VBA code nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan