• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter meerdere opties selecteren en Cellen met tekst tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eriks87

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over Excel 2003:
Ik heb een autofilter geplaatst die meerdere opties weergeeft. Nu wil ik graag 2 opties uit dit lijstje laten zien, maar ik kan er maar 1tje aanklikken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb daarnaast een hele lijst met namen. Nu heb ik een aantal van deze namen verborgen d.m.v. een autofilter. Als ik nu de formule =AANTALARG gebruik, telt hij ook alle verborgen cellen op. Weet iemand hoe ik alleen de zichtbare namen kan optellen?

Alvast bedankt voor de moeite!! :D

Groetjes,

Erik

Bij de autofilter kan je kiezen voor Aangepast zodat aan kunt geven welke waardes je wilt zien.

Met subtotaal kan je berekenen met uitsluitend zichtbare cellen.
Bijvoorbeeld:
Code:
=SUBTOTAAL(103;A1:A6)
... geeft het AantalArg van het bereik A1 t/m A6 van de zichtbare cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je snelle reactie!! :D

Weet je misschien ook hoe ik meerdere opties in een autofilter kan selecteren?

Groeten,

Erik

Heb het gevonden :D Je kunt helaas alleen maar maximaal 2 punten laten zien uit het filter bij aangepast filter.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je meerdere opties? Dit kan toch simpelweg door het bereik aan te passen?

Ik heb in kolom A een hele lijst met namen staan.
In Kolom B staan een van de volgende letters: A; N; P of U

Daarnaast zijn er ook lege cellen.

Nu zou ik graag een lijst willen met en de Letter A en de Letter P. Dat wil opzich wel met een aangepast autofilter.

Maar nu wil ik alle lege cellen en de letter U zien. Hoe kan ik dit ingeven in het aangepaste autofilter?

Groeten,

Erik

Bij mij is dat gewoon: De range selecteren waarbij je autofilter wilt hebben. Dan komt er een pijltje boven. Dan klikken op 'Meerdere opties selecteren' En dan kan je een vinkje voor de opties zetten en zo dus meerdere dingen laten zien..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan