Beste allemaal,
Bij deze weer een hoofdpijn vraagje....
Ik wil graag in excel automatisch een lijst laten weergeven vanuit een database.
Daarvoor wilde ik de autofilter in vba gebruiken maar het lukt me niet.
In een excel bestand staan een kolom bedrijven en een kolom groepen. Elk bedrijf kan meerdere groepen hebben. Nu zou ik graag in een cel aangeven dat ik van een bepaald ingevoerd bedrijf een lijst met de aanwezige, unieke groepen vraag. Deze lijst met unieke groepen kan gewoon een of twee kolommen verder geplaatst worden in dezelfde sheet. Hoe moet ik dit doen??
Bijgevoegd een voorbeeldje van excel en een stukje macro code
Bekijk bijlage Test.xlsm
De macro code is in het groen weergegeven maar ik krijg het niet werkend...
Hulp zou gebaat zijn!
Alvast dank
Bij deze weer een hoofdpijn vraagje....
Ik wil graag in excel automatisch een lijst laten weergeven vanuit een database.
Daarvoor wilde ik de autofilter in vba gebruiken maar het lukt me niet.
In een excel bestand staan een kolom bedrijven en een kolom groepen. Elk bedrijf kan meerdere groepen hebben. Nu zou ik graag in een cel aangeven dat ik van een bepaald ingevoerd bedrijf een lijst met de aanwezige, unieke groepen vraag. Deze lijst met unieke groepen kan gewoon een of twee kolommen verder geplaatst worden in dezelfde sheet. Hoe moet ik dit doen??
Bijgevoegd een voorbeeldje van excel en een stukje macro code
Bekijk bijlage Test.xlsm
De macro code is in het groen weergegeven maar ik krijg het niet werkend...
Hulp zou gebaat zijn!
Alvast dank