• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theleo

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2005
Hallo,

Ik heb een bestand waarin in 1 kolom heel wat namen staan. Als ik de autofilter aanzet maakt deze een aantal categorien (top 10 etc) en vervolgens zet hij daar gewoon alle namen onder elkaar neer, terwijl ik eigelijk wil kunnen filteren op de eerste letter van een naam , A tm Z dus….

Wie kan mij helpen?

m.vr.gr.

Hoi,

Data => Filter => Autofilter => Aangepast => Begint met...

Succes,
Luc

Van die optie ben ik inderdaad op de hoogte ja.

Ik dacht dat het misschien mogelijk was om de caterogien in de autofilter zelf aan te passen...?

aparte kolom

Je kunt natuurlijk ook nog in een aparte kolom via een formule de eerste letter van de naam plaatsen en op die kolom filteren.

Neen, dat zal niet lukken. Wens je dit wel, dan moet je beginnen programmeren. Zelf dropdownlijstjes maken... zelf de waardes er in zetten (of berekenen)... en dan natuurlijk events maken die reageren op het kiezen van een waarde in de drop-downlijstjes.

Dergelijke lijstjes kan je in je werkblad plaatsen... op Userforms... of zelfs tussen je werkbalken zetten.

Je moet zelf bepalen hoever je wil gaan.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan