Opgelost face id digid werkt niet op iphone 14 plus

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

pier10

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
mijn iphone werkt prima met face id alleen op de app digid werkt het niet . als ik in de apps lijst kijk staat hij ook gewoon aan. iemand een idee?

Als het enkel in de DigiD app niet werkt, moet je eens kijken naar je rechten/machtigen, en anders is het iets voor de ontwikkelaars.

Het antwoord van aar is wel heel voorbarig. Ik vermoed dat je Face ID nog niet goed hebt ingesteld. Je geeft aan dat Face ID in de Instellingen aan staat (app lijst, zoals jij dat noemt). Dat is sowieso nodig. Maar er is nóg een stap nodig: Face ID in de app zélf aanzetten.

Daarvoor moet je dus eerst inloggen in DigiD met je inlogcode. Vervolgens klik je op het Menu (knop met 3 liggende strepen, vervolgens op <Instellingen>, dan <In,ogen met Face ID>. Dan klik je op <Aan>, en voer je je inlogcode nogmaals in. Daarna kun je de instellingen afsluiten, en de app sluiten. Nu kun je inloggen met Face ID.

Staat alles correct ingesteld, dan kun je nog even proberen om Face ID in de app uit te zetten, af te sluiten, inloggen met de code, en dan Face ID weer aan te zetten. Dat wil nog wel eens helpen. Mocht niets helpen, dan kun je beter contact opnemen met de Helpdesk. Of die je dan met de ontwikkelaars verbinden? We heten niet allemaal aar 😊.

Terug
Bovenaan Onderaan