• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter werkt niet met datum vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

perry99

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Hallo,

Op bijgevoegde bestand wil ik in R5 tot R16 (kolom) een autofilter plaatsen, echter als ik
vraag alleen om de 3 zichtbaar te maken, dan krijg dan alle rijen te zien waar in kolom R een3 staat. Echter als ik dit doe verandert ook de opdrachtdatum (kolom W) naar de datumwaarde van vandaag en dat mag niet. In kolom W staat een macro met een verwijzing naar VBA, misschien dat daar iets verkeerd staat.
Hoop dat iemand mij kan helpen, kom er zelf niet uit.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Door de Autofilter worden je formules door Excel herberekend. Excel vindt een aantal 3's, en zoals jouw functie dan voorschrijft, moet daar Date komen. Dus de datum van vandaag. Met gevolg dat de datum die nu in de cellen staat, overschreven wordt.

Hallo Wigi,

Bedankt voor je snelle reaktie, weet jij een andere oplossing zodat ik wel alleen de rijen met 3 kan zien.

Bij voorbaat dank.

Perry

Hallo Wigi,

Bedankt voor je snelle reaktie, weet jij een andere oplossing zodat ik wel alleen de rijen met 3 kan zien.

Bij voorbaat dank.

Perry

Met een Autofilter zoals je al deed. Maar consequentie is dan dat de datum overschreven wordt, zoals nu in je custom functie staat.

Wigi,

Kan ik de datum soms op een andere manier vastzetten zodat deze niet veranderd of automatisch omzetten naar tekst.

Hoop dat je mij kan helpen.

Perry

Wat is juist de bedoeling van die 3's en die datums die dan vastgezet moeten worden?

Het volgende probleem doet zich voor Wigi. Heb een gedeelte van het bestand geplaatst omdat ik dacht dat dat niet relevant zou zijn.
De datums van kolom W zijn opdrachtdatums welke dmv een knop worden omgezet naar een omzetmaand welke op een apart blad staan. Wat er nu gebeurd als je de autofilter gebruikt, is dat de omzet van het hele jaar op 1 maand gezet wordt en dat kan niet.
Dus van groot belang is dat de datums van Kolom W niet wijzigen.

Hoop dat je hier wat aan hebt, zoniet dan zal ik het komplete bestand er verkort opzetten.

Groetjes,

Perry

Dus de datum mag hoegenaamd niet wijzigen? Waarom typ je die dan niet manueel in in die kolom W? Evt. met een sneltoetscombinatie om het te versnellen.

klopt, ben ik met je eens. Heb dit om fouten te voorkomen, opdrachtdatum klopt altijd en anders kunnen er fouten gemaakt worden.
Kan je een voorbeeld geven van een sneltoets.

Alvast bedankt.

Perry

Wigi vraagje,

Kan je ook een functie maken dat automatisch de datum van kolom W kopieërd, en met speciaal plakken (alleen de waarden) plakt. Dan kan ik kolom W verbergen.

Weet niet of bovenstaande kan, als dat kan, kan jij daar een voorbeeld maken.

Groetjes,

Perry

Kan je ook een functie maken dat automatisch de datum van kolom W kopieërd, en met speciaal plakken (alleen de waarden) plakt. Dan kan ik kolom W verbergen.

Dat heb je niet nodig als je de datum manueel zet...

Daar heb je gelijk in.

Vraagje Wigi, kan het wel zo dat als de waarde in kolom R 3 is dat er een functie in kolom
W staat dat deze automatisch Ctrl+; doet.

Bijdeze mijn dank voor het meeedenken inzake bovenstaande.

Perry

Plak dit in de code achter het blad waar je het nodig hebt:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Range("A1").Column = 18 Then Range("W" & Target.Range("A1").Row) = Date
End Sub

Bij elke wijziging in kolom R wordt in kolom W de datum gezet. Evt. beperk je tot een aantal rijen.

Bedankt voor je snelle reaktie, het werkt echter kan je code ook zo maken dat alleen bij getal 3 de datum in kolom W wordt gezet.

Je bent er maar druk mee Wigi, mijn dank voor al je inspanning.

Perry

Bedankt voor je snelle reaktie, het werkt echter kan je code ook zo maken dat alleen bij getal 3 de datum in kolom W wordt gezet.

Je bent er maar druk mee Wigi, mijn dank voor al je inspanning.

Perry

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Range("A1").Column = 18 And Target.Range("A1").Value = 3 Then
        Range("W" & Target.Range("A1").Row) = Date
    End If
End Sub

Wigi

MIJN DANK VOOR HET GEDULD EN HET OPLOSSEN VAN MIJN PROBLEEM.
IK GA HET ZO PROBEREN

Groetjes,

Perry:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan