• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Wanneer je de functie autofilter toepast, dan wordt die altijd op de inhoud van de verschillende kolommen geplaatst.

Bestaat er een functie die dit toepast op de rijen ?

dank bij voorbaat, stefano :thumb:

Laatst bewerkt:
waar ?

Luc, dank voor je hulp. Ik heb het bestand uitgepakt, maar waar moet ik het nu juist plaatsen ? Dank, Stefano

Laatst bewerkt:
Stefano,

Niet openen! gewoon ergens op je schijf plaatsen.
Ik doe dit gewoonlijk hier:
C:\Windows\Application Data\Microsoft\Invoegtoepassingen
Afhankelijk van je versie worden deze bestanden soms wel elders geplaatst. Maar in feite speelt het geen rol waar het juist staat. Indien je deze lokatie niet vind, plaats deze invoegtoepassing dan maar elders (Je kan ook in Windows zoeken naar *.xla. Zo weet je meteen of er al andere invoegtoepassingen op je computer staan)

Goed... Open nu je bestand dat je wil filteren.
Dan ga je via Extra naar invoegtoepassingen.
Kijk in de lijst of je daar ergens ColumnFilter ziet staan.
Indien je die niet terug vind, dan kan je dit bestand nog steeds opzoeken via de button: 'Bladeren'.

Deze invoegtoepassing moet je dan aanvinken.

Sluit daarna het dialoogvenster, en klik rechts op een rijkop, van de rij die je wenst te filteren.
Er zal een dropdownbox bijgekomen zijn in de snelmenu.

De rest wijst zichzelf wel uit denk ik.
(Hoe een invoegtoepassing installeren is ook het eerste punt dat op m'n website is besproken)

Luc

okee, dat werkt al, maar

Hallo Luc, vooreerst dank . Heb de toepassing geinstalleerd en ... het werkt !

Toch heb ik nog een probleem, mijn tabel ziet er als volgt uit :

produkt zemelen bloem zemelen
-------------------------------------------------
schimmels 25 50 28
gisten 100 20 60

Wanneer ik filter op bv zemelen dan werkt dat perfect MAAR .... de eerste kolom met produkt, schimmels, gisten, verdwijnt ook en dat is niet de bedoeling. Kan jij hiervoor ook nog een oplossing uit je mouw schudden ?

dank bij voorbaat, stefaan

Stefaan,

Klopt... enkel hetgeen geselecteerd wordt is zichtbaar:o
Eventueel kan je nog iets zoeken via 'Aangepast', maar dat wordt in uw geval lastig werken.
Ikzelf kan de invoegtoepassing aanpassen, zodat de eerste kolom altijd zichtbaar is. Indien je interesse hebt?
Je kan het ook reeds snel oplossen:
Typ in het naamvakje (kleine celletje boven de A kolom) een celverwijzing naar de A kolom (Bv A2) gevolgd door Enter.
Daarna klik je via 'Beeld' kolommen aan.

Luc

dank

He Luc,

Bedankt voor je oplossing.
Je hoeft de invoegtoepassing niet aan te passen naar de eerste kolom, gezien ik verschillende bestanden heb. Bij het ene enkel de a-kolom, bij het andere a+b, dan a+b+c, maw dikwijls variabel.
Tenzij je natuurlijk een truc hebt om daar ook op in te spelen ?

In ieder geval heel, heel erg bedankt !!!

Stefano

Heb je de xxxx invoegtoepassingen al gezien op m'n website?
Die komen er niet zomaar... dan moet je weten hoe iets te maken:)
Maar als je het geen probleem vind om te werken zoals ik voorstelde... dan is dat misschien nog een goede oplossing.
Je hoeft dus ook niet 1 kolom te selecteren
Naamvakje: A1:C1
en dan naar kolommen zichtbaar maken... en je hebt meteen kolom A tot C zichtbaar
Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan