• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autohoogte

Status
Niet open voor verdere reacties.

leofact

Redacteur
Lid geworden
10 feb 2007
In excel heb ik de rijhoogte op een vaste waarde staan.
Met vba heb ik het zo geregekld dat de rij op autohoogte wordt gezet, zodra de gebruiker de rij selecteeerd en weer terug wanneer hij de rij verlaat.
Dat gaat met een schok. Het zou mooi zijn als het vloeiend gaat.
Met een lus krijg het ik het wel voor elkar om de rij vloeiend terug te laten gaan van autohoogte tot de vaste hoogte. Andersom is lastiger omdat ik van te vorenn niet weet hoe hoog autohoogte is (alle tekst uit de cellen moet dan zichtbaar worden)
Hopleijk weet iemand raad.
Alvast bedankt
Groeten Leo

Volgens mij zal dit altijd met een schokje gebeuren, of ik begrijp de vraag niet voor 100%.

Door de rij per pixel mbv een for-next lus groter of kleiner te maken kan ik het vloeiend laten verlopen. Kleiner is geen probleem omdat de begin hoogte is op te vragen en de eindhoogte bekend is. Groeter maken is wel lastig omdat de eindgrootte niet bekend is. Dat hangt af van de hoeveeltekst in de cellen.
Voor dat laatste zoek ik een oplossing.

't is maar een idee voor VBA-goeroes:
Screenupdating op false zetten
rijhoogte opmeten van huidige situatie
Rijhoogte aanpassen en hoogte afmeten nieuwe situatie
Oude situatie herstellen
Screenupdating op true zetten
Stapsgewijs rijhoogte vergroten zoals je 'm ook al verkleint.

Geen idee of dit kan, want VBA is niet mijn sterkste kant.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan