Automail

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Ik heb eerst geprobeert de Zoekfunctie van het forum te gebruiken, maar ik krijg bij welke zoekopdracht ik ook invul de melding dat het tenminste "3 karakters" moet bevatten, kort om werkt niet :confused:

Mijn vraag:

Ik heb een aantal verschillende accounts in mijn Outlook XP staan, en ik wil dus dat mail afkomstig van een bepaald email adres, automatisch een bericht (die ik van te voren aanmaak) terug stuurt. Net zoals je hebt dat je je ergens registreert via een formulier op het web, dat je meteen een bericht terug krijgt van goh je aanvraag wordt verwerkt. Ik beheer de email voor het bedrijf en hebben ook een formulier online staan, en de berichten die daar op binnen komen worden naar een speciaal daarvoor aangemaakt adres gestuurd en ik wil dus dat die een automatisch bericht terug krijgen van goh uw aanvraag wordt verwerkt bla bla. Is dit mogelijk op een simpele pc (deze staat dag en nacht aan, en outlook staat 24/7 open) dus dat is het probleem niet.
Hopelijk weet iemand iets :thumb:

In het menu Extra\Wizardregels.

Groetjes,
Bennie

ja daar heb ik al eens lopen knoeien, het enige wat er enigszins op lijkt en wat ik zelf kon vinden was het volgende (Zie bijlage) dat zijn .oft bestanden o.i.d. zegt me niets, enig idee?

Bijlagen

• outlook.jpg
    outlook.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 79
Je bent op de goede weg.:)

1) Maak in kladbklok of Wordpad je antwoordbericht.
2) Sla het op als...
3) Geef het een naam met de extensie *.oft.
4) Plaats het bestand in de dezelfde map als waarin mail.oft staat.
5) Ga verder met de wizardregels.

Groetjes,
Bennie

Kies je wel voor gebruikerssjablonen? Daar kan je de naam intikken van je sjabloon. Zie plaatje.

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• antwoordsjabloonoutlook.jpg
    antwoordsjabloonoutlook.jpg
    10,7 KB · Weergaven: 217
ja, maar wat ik ook doe, mijn zelfgemaakte .oft bestand zie ik steeds maar niet

Probeer het volgende:

1) Open het bestand mail.oft in de verkenner door erop te dubbelklikken.
2) Vul je boodschap in.
3) Sla het op onder een andere naam, maar zorg ervoor dat het een Outlooksjabloon blijft (dus met extensie *.oft). Bijv. Test.oft

Groetjes,
Bennie

Misschien is dit makkelijker

Ik doe zelf altijd het volgende.... Ik schrijf een emailbericht in outlook express en sla deze ergens op (Bestand/opslaan als). Dan maak je gebruik van de bericht regels en verwijst hem naar het emailbericht (.eml). En werkt prima bij mij...

Groetjes Lientje.com

Je moet het volgende doen:

Maak een nieuw bericht met de tekst die je wilt verzenden.
Geen velden ('aan:' oid) invullen, tenzij je een vaste cc nodig hebt.

Nu kies je in bestand>'opslaan als'.
Geef het sjabloon een naam.
Kies bij het rolvakje 'Opslaan als' onder de bestandsnaam voor Outlook-sjabloon (*.oft).

Er wordt automatisch gekozen voor de goede map, daar hoef je niets aan te doen.

Sucses

Hallo allemaal ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.

Ik heb het zoals lientje zei gedaan met een berichtregel in outlook-express, maar dan wordt de mail als bijlage verzonden en dat wil ik niet.

En ik heb een vermoeden dat dat met die sjablonen alleen in outlook kan en niet in OE.

Misschien dat iemand raad weet want ik kom er niet goed uit.

Alvast bedankt.
Greetzz Jacco

Geplaatst door jwalraven
Hallo allemaal ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.

Ik heb het zoals lientje zei gedaan met een berichtregel in outlook-express, maar dan wordt de mail als bijlage verzonden en dat wil ik niet.

En ik heb een vermoeden dat dat met die sjablonen alleen in outlook kan en niet in OE.

Misschien dat iemand raad weet want ik kom er niet goed uit.

Alvast bedankt.
Greetzz Jacco

Dat klopt, OE werkt anders dan Outlook in dat verband. Met OE zou ik het zo 1-2-3 niet weten. Ik ken eigenlijk maar één mailprogramma dat het meest flexibel is in die dingen en dat is TheBat!:
http://www.ritlabs.com/the_bat/download.html
http://home.planet.nl/~huijb321/

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan