• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatich aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke1985

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
101
Goedemorgen,

Zou iemand willen kijken naar het volgende: (zie bijlage)
In kolom D vul ik een dossiernummer in, op basis van naam+weeknummer. Is het mogelijk dat zodra er weer een regel ingevult wordt met dezelfde naam en weeknummer (in kolom B+C), dat dan in kolom D automatisch hetzelfde dossiernummer komt te staan?
Bekijk bijlage Dossiernummer automatisch.xlsx

Alvast bedankt!
 
Bedankt, ik denk dat index en vergelijken wel de juiste optie is maar hij werkt nu nog niet zoals ik zou willen.

Het is zo dat elke week een nieuw dossier wordt aangemaakt en dus een dossiernummer in kolom D ingevuld wordt. Elke week komen er nieuwe dossiernummers bij en het woord "test" kan ook iets anders zijn.
Ik heb om het te verduidelijken het bestand aangepast. hoop dat het nu duidelijk is.
Bekijk bijlage Dossiernummer automatisch versie 2.xlsx

(dus zodra er in kolom E hetzelfde staat dan moet ie in kolom D automatisch het dossiernummer overnemen dat al eerder in kolom D is ingevuld)
 
Test deze eens in D6:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(D$5:D5;VERGELIJKEN(INDIRECT(ADRES(RIJ();5));E$5:E5;0));"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan