• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatich een outlook agenda afspraak maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xallias

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
26
Hallo ik ben een redelijke leek met excel ik heb hier naar een oplossing gezocht en ook bij mijn beste vriend Google ik heb wat gelezen over VBA en omzetten naar csv maar dat csv bestand moet je elke week dan weer opnieuw maken en dat vind ik niet echt makkelijk .
Maar een factuur maken is gelukt, maar nu ben ik al een tijdje aan het zoeken om vanuit meerdere cellen uit een werkblad op een werkblad waar k in Kolom A datum in Kolom B Factuurnummer en in Kolom C Bedrag invul.
Het automatich aanvullen is gelukt maar nu wil ik graag dat ik op de dag uit Kolom A ik een een herrinering krijg van outlook agenda met daarin de de waardes uit Kolom B en Kolom C
Ik werk met Office 365.

Ik hoop dat u rekening houd met mijn onkunde van Excel maar hopelijk komen wij er samen uit.

M.V.G Xal
 
Zo maak je een task met reminder

Code:
Sub jec()
 With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(3)
  .Subject = Range("A1").Value & " " & Range("B1").Value
  .StartDate = Date + 10
  .ReminderSet = True
  .ReminderTime = .StartDate - 1
  .Save
 End With
End Sub
 
Dank u wel ik ga dit eerst proberen maar ik mis Kolom C
**** ik moet echt een hoop leren
 
Laatst bewerkt:
A1 naar B1 veranderen en B1 naar C1 veranderen
 
Het is geen agenda punt, kijk eens bij tasks
 
Bedankt nu eerst maar even task zoeken in outlook maar dat is voor morgen of het weekend
 
Zo maak je een afspraak die echt in je agenda staat

Code:
Sub jec()
 With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
  .Subject = Range("B1").Value & " " & Range("C1").Value
  .Start = DateValue("31-12-2021") + TimeSerial(12, 0, 0)
  .Duration = 15
  .Reminderset = True
  .ReminderMinutesBeforeStart = 15
  .Save
 End With
End Sub
 
Thx again Jveer ik ben een beetje aan het experimenteren geweest van de bovenstaande code heb ik dit gemaakt en het werkt

Sub jec()
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
.Subject = Range("A2").Value & " " & Range("C2").Value
.Start = Range("B2")
.Duration = 15
.Save
End With
End Sub


Maar dit doet maar een cel en ik wil graag meerdere cellen nu heb ik dit gefabiceerd maar dan krijg ik een foutmelding End With zonder With

Sub jec()
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
LastRow = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
For i = 2 To LastRow
.Subject = Cells(i, 2).Value.Value & " " & Cells(i, 3).Value
.StartDate = Cells(i, 1).Value
.Duration = 15
.Reminderset = True
.Save
End With
Next i
End Sub


Deze oplossing werkt ook niet

Sub jec()
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
.Subject = Range("A2:A60").Value & " " & Range("C2:C60").Value
.Start = Range("B2:B60")
.Duration = 15
.Save
End With
End Sub


Weet iemand de oplossing
 
Laatst bewerkt:
Je loop stond niet helemaal goed

Code:
Sub jec()
 For i = 2 To Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
   With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
     .Subject = Cells(i, 2).Value.Value & " " & Cells(i, 3).Value
     .StartDate = Cells(i, 1).Value
     .Duration = 15
     .Reminderset = True
     .Save
   End With
 Next i
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel maar ik krijg een fout

Sub jec()
For i = 2 To Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem fout 424 object vereist
.Subject = Cells(i, 2).Value.Value & " " & Cells(i, 3).Value
.StartDate = Cells(i, 1).Value
.Duration = 15
.Reminderset = True
.Save
End With
Next i
End Sub
 
Achter createitem mis je nog iets: createitem(1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan