Automatie kopieren database

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Beste mensen,

Ik heb een database in Access 2003 aangemaakt van een behoorlijke omvang (± 17 mb) en bij het afsluiten laat ik de database autimatisch comprimeren om het allemaal binnen de perken te houden. Dit heeft nooit een probleem opgeleverd tatdat ik voor kort ontdek dat de database niet word gecomprimeerd maar dat een gecomprimeerde database wordt gekopieerd naar een nieuwe database met de db1, db 2, db3 enz Dus iedere keer als ik afsluit wordt de databse gecomprimeerd naar een nieuw bestand.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat alleen de oorspronkelijke database wordt gecomprimeerd??

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet

Theo Biekens

Ik heb even voor je gezocht. De antwoorden zijn niet eenduidig. De een zegt dat je database corrupt is, de ander veronderstelt dat je database niet is gesplitst in een frontend en een backend en dat tijdens het afsluiten van zo'n database die gebruikt wordt door meerdere mensen dit verschijnsel optreedt.

In het eerste geval maak een backup, zorg dat je de enige bent die het programma gebruikt en compact.

Twede geval zet automatisch compact uit.
Ga naar TOOLS --> OPTIONS --->GENERAL (tab). Uncheck "compact on close".

HTH:D

Toch nog enkele vragen

Op de eerste plaats bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb nog een paar vragen.

Hoe kan ik een corrupte database weer in orde maken?
Wat wordt bedoeld met een frontend en backend?

Het maken van een backup heeft geen effect! Als ik de database die is gebackuped weer op automatisch comprimeren zet dan heb ik weer hetzelfde probleem!

Als ik automatisch comprimeren uitzet wordt er inderdaad geen kopie aangemaakt maar de omvang van de oorspronkelijke database neemt dan alleen maar toe! Op zich hoeft dit geen probleem te zijn als het tenminste verder geen neveneffecten heeft!

Graag uw deskundige reactie,

Bij voorbaat dank

Theo

Lijkt erop dat je database corrupt is. Een backup maken is altijd goed. Je kan dan naar de oorspronkelijke versie terug als het niet goed gaat.

Als je automatisch comprimeren hebt uitgezet comprimeren met de hand. Als dat wél goed gaat dan kan je het weer eens automatisch proberen.
Als dat niet goed gaat dan kan je je code eens compileren. Ga naar je code window en compileer je code. Los eventuele problemen op.
Comprimeer met de hand.
Als dat nog steeds niet goed gaat dan kan je je objecten (tabellen, forms, etc) exporteren naar een nieuwe lege database. Daarmee is meestal het probleem verholpen.
Als dat nog steeds niet goed gaat dan kan je me de database gezipt toesturen als je dat wilt. Denk daarbij aan de vertrouwelijke informatie in je database.

Zoek even in het forum op frontend (FE) en backend (BE).
In het BE zitten alleen tabellen, in de FE zitten alle overige objecten. De FE is dus de applicatie en de BE is de database.

Success!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan