• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost automatisch aangepast sorteren (geen VBA)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

xavery29

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
25
Beste leden,

Ik ben momenteel enthousiast bezig met het maken van EK voetbalpool voor deze zomer. Ik loop echter tegen een probleem aan waar ik niet uit kom.

Naast de nummers 1 en 2 uit de poule gaan ook de beste 4 nummers 3 door naar de de achtste finale. Om te bepalen wie dat zijn, wordt eerst gekeken naar het aantal punten, als dat gelijk is naar het doelpuntenverschil en dan eventueel nog naar het aantal gescoorde doelpunten.

Ik wil dat graag automatisch laten berekenen aan de hand van de stand uit de poule. Nu kan ik middels SORTEREN.OP de beste nummers 4 automatisch naar boven krijgen op basis van het aantal punten maar verder krijg ik het niet voor mekaar om ook doelpuntverschil als sortering erbij te krijgen en eventueel ook nog aantal doelpunten.

Mocht dit lukken zal ik daarna aan de hand van de tabel met lettercodes (Bron Uefa) ook nog moeten bepalen aan welke wedstrijd de 4 teams moeten worden gekoppeld. Als de 4 beste nummers 3 uit poule ABCF komen dan worden de winnaar van poule B gekoppeld aan de nummer 3 van poule A, winnaar poule C aan nummer 3 van poule F enzovoort.

Bijgevoegd heb ik een testbestand.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen? VBA is overigens geen optie omdat het voor op werk is en daar is om veiligheidsredenen de optie voor Macro's uitgeschakeld.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite en zie een reactie graag tegemoet

mvg,

xavery29
 

Bijlagen

  • Test bestand.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 5
Bekijk deze vraag ook eens wat betreft het sorteren.
 
Top dit. Met het bestandje Speelschema 2 precies gevonden wat ik nodig heb. Merci
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan