Automatisch aanmelden bij afmelden, beperkte omgeving.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ik heb ooit een NT4.0 domein gezien waarbij alle cliënts zich automatisch aanmeldden met hetzelfde account. De grap was dat wanneer men koos voor afmelden (volgens mij in die tijd nog 'Close all programs and log on as a different user' genoemd) het systeem zich direct automatisch opnieuw aanmeldde met die standaardgebruiker.
Wanneer men Shift indrukte tijdens het afmelden kon een andere gebruiker zich aanmelden.

Deze laatste truuk heb ik nooit meer teruggezien helaas. In die tijd had ik nog geen professionele ervaring met computers, met NT4.0 systemen heb ik nooit echt gewerkt en bij 2000 t/m 7 heb ik het niet gezien.

Weet iemand of dit een standaard Windows (NT4.0) optie is/was, of dat systeembeheer aldaar hier een truuc voor toepaste?

(Letwel, ik heb het dus over het af -> aanmelden).

Laatst bewerkt:
Ik heb in Vista automatisch aanmelden van een bepaald account ingeschakeld. Opstarten geschied dus altijd met hetzelfde account.
Als ik Afmelden selekteer dan meldt het systeem zich weer automatisch aan met hetzelfde account.
Als ik shift indruk tijdens het afmelden, kan ik kiezen uit de verschillende accounts.

Laatst bewerkt:
Je hebt alleen en uitsluitend één account op je PC?

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat als er één zichtbaar account is dat deze altijd wordt aangemeld. Die situatie krijg ik echter nooit. Als ik mij afmeld krijg ik dat ene account te zien.

Ik heb 3 accounts. 1 account is ingesteld op automatisch aanmelden. Ik krijg dus nooit een inlogscherm te zien. Als ik dit account afmeldt, wordt het automatisch weer aangemeld. Indien ik een ander account wil aanmelden, moet ik shift ingedrukt houden tijden het afmelden.

Ik heb dit voor de zekerheid nog even uitgeprobeerd. Het is nu anders. Na het afmelden krijg ik een overzicht van de andere accounts. Dit zou dus onlangs gewijzigd kunnen zijn middels een update of het komt door de dual boot die ik onlangs heb geinstalleerd.

Na het afmelden krijg ik een overzicht van de andere accounts.
Juist. En dat is het gedrag wat ik bij Windows 2000 t/m 7 niet anders ken.

Ik ben oprecht verbaasd dat jij het in eerste instantie anders kent.

Ik weet zeker dat het in eerste instantie anders werkte. Een paar weken geleden had ik wat vreemde dingen en wilde ik controleren of dit met een ander account ook zo was. Ik kon echter niet inloggen in een ander account omdat ik de truuk met Shift vergeten was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan