• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanpassen aan opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boogschutter

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Hallo mensen,

Ik wil een lijst opstellen dat beveiligd is met een wachtwoord. Er werken meerdere mensen met deze lijst en daarom vond ik het handig om alleen de invoercellen niet te vergrendelen met een wachtwoord.

Nu is het zo dat uit een word document tekst wordt gekopierd en geplakt in excel. Hierdoor wordt de opmaak van mijn excel lijst aangepast aan de opmaak van word document.

Als ik dus een tekst uit een word document kopier en plak in excel dan wil ik dat de opmaak van de geplakte tekst automatisch wordt aangepast aan de opmaak van excel, zonder dat ik de optie "aanpassen aan opmaak van bestemming" kies.

Met de optie voorwaardelijke opmaak zou het denk ik wel moeten lukken, maar ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Heeft iemand hier een oplossing voor??

Plak niet in de cel, maar in de formulebalk. Dan blijft je opmaak intact

Ja dat weet ik, maar ik wil bijvoorbeeld 5 regels uit een word document knippen en dat vervolgens in 5 verschillende cellen plakken, dan heb ik geen andere optie dan de knop "aanpassen aan de opmaak van bestemming" te kiezen. Ik weet dat wel maar de mensen die aan mijn lijst werken, weten dat niet. Ze knippen en plakken domweg in excel en gaan dan in een volgend cel staan. Hierdoor wordt de opmaak van de lijst gewijzigd. Bovendien kan men de geplakte cellen niet meer in bewerking nemen, wat ik trouwens heel vreemd vind. De makkelijkste methode is gewoon optie "aanpassen aan de opmaak van bestemming" te kiezen, maar deze mensen zijn zo lui om dat in te zien. Ze willen dat het automatisch gaat en ik weet me god niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen met een voorwaardelijke opmaak in formule vorm.

En als ze de cellen niet meer in bewerking kunnen nemen, krijg ik de opmerking... WAT EEN K*T LIJST!!! KAN HET NIET MAKKELIJKER :mad:

Dan kan je evt. een knop maken of een sneltoetscombinatie die een macro aansturen. Die macro moet dan plakken als waarden. Neem maar eens wat code op met de macro recorder en pas dat wat aan.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan