• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch aanpassen kleuren jaarkalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

scheeet

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Berichten
7
Hallo allen,

Ik heb een probleem met het automatisch veranderen van de kleuren in een jaarkalender en ben hier toch al 2 jaar mee bezig en niemand heeft me al kunnen helpen en ben de moed aan het verliezen.

heb een automatische jaarkalender gemaakt voor het werk en omdat ik in 3 ploegen sta, heb ik de weken in 3 verschillende kleuren gezet en deze moet ik dan elk jaar veranderen, omdat ik het niet automatisch in orde krijg.

stel dat ik in de eerste week van 2020 met de nacht sta, dan zal de cijfers in cellen c13 tot I13 in het zwart moeten kleuren, de 2de week sta ik dan met de laten en zullen de cellen c14 tot i14 in het blauwen kleuren en de 3de week sta ik dan met de vroege en zouden de cellen c15 tot i15 in het rood kleuren en zo gaat dit de rest van het jaar door. stel dat ik de laatste week van het jaar met de late sta en dit is geen volle week tot vrijdag, dan sta ik in diezelfde week in 2021 ook nog met de late en dan zal de cijfers cellen c13 tot i13 in het blauw moeten kleuren

ik hoop dat er iemand mij kan helpen
met vriendelijke groeten
 

Bijlagen

  • Jaarkalender werk 5.xlsx
    31,7 KB · Weergaven: 37
Bekijk deze oplossing eens.
Code:
=OR(MOD(C13-1;21)=0;AND(MOD(C13-1;21)>14;MOD(C13-1;21)<21;C13<>""))

Om de juistheid van de formules te controleren heb ik via VO de achtergrondkleur laten veranderen i.p.v. het lettertype.
 

Bijlagen

  • Jaarkalender werk 6.xlsx
    32,6 KB · Weergaven: 67
Dank je wel, eindelijk na al die jaren is dit wat ik zocht, je hebt mijn dag goed gemaakt

Merci
 
@ Senso. Breek nou niet steeds in in iemand anders zijn vraag. Is zeer storend, zowel voor de helpers als de vraagsteller. Vragen verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan