• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanpassen van de rijhoogte indien een cel in de rij een bepaalde waarde.

Bart1981

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Berichten
14
Goedemiddag,
Ik heb een bestand waarin in een samengevoegde cel waarin de eventuele opmerkingen komen te staan. De hoogte van deze rij wil ik graag automatisch aan laten passen aan de inhoud.
Ik ben er achter dat dit dan niet werkt met Rijhoogte AutoAanpassen. Is hier een andere oplossing voor of moet gaan werken met VBA code?

De wens is:
Indien in kolom H van werkblad “Testblad” een cel de waarde 2 heeft dan dient deze hele rij de rijhoogte te krijgen van de waarde in cel C3 in het werkblad “Waarde Rijhoogte”.

Ik hoor graag of iemand mij op weg kan helpen.
 

Bijlagen

  • Testvoorrijhoogte.xlsm
    13,8 KB · Weergaven: 10
vermoedelijk zoiets
helemaal waterdicht krijg je dit niet, anders moet je ook met een "True"-lettertype (denk ik, alle letters gelijk van grootte) gaan werken en ook geen vbLf (teken 10) of zo gaan toevoegen.

CSS:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
     With Range("A15")
          If Target.Address = .Address Then
               rij = Len(.Value) \ 55        'aantal rijen extra met 55 het normaal aantal karakters in een rij
               .EntireRow.RowHeight = 12.75 * (1 + rij)
          End If
     End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Testvoorrijhoogte.xlsm
    25,1 KB · Weergaven: 4
hoe komt die waarde 2 in kolom H, want in uw voorbeeld staat de enen keer 2 als vaste waarde in de andere gevallen is het een formule.

Probeer deze eens.
 

Bijlagen

  • Testvoorrijhoogte.xlsm
    25,5 KB · Weergaven: 4
Hoi Emiel,

Deze code werkt in mijn document als ik Worksheet_Activate() aanpas naar Worksheet_SelectionChange

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange()
For Each cl In Range("a14:a" & [a200].End(xlUp).Row)
  If cl.Value = "Opmerkingen:" Then cl.Offset(1).RowHeight = Sheets("Waarde rijhoogte").Range("c3")
Next
End Sub

Kolom H had ik dus helemaal niet nodig om de rij te bepalen waarvan de hoogte aangepast moest worden. Dit gaat via offset.

Bedankt voor je hulp.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan