automatisch aanpassen van een bepaalde waarde in elke nieuwe mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Interface

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Voor outlook wil ik graag een stukje script hebben...

Nu ben ik op zich wel bekend met VBa achter Excel, maar met outlook is dit voor mij ietsjes lastiger.

Wat ik wil is dat als ik een artikelnummer intyp (in een nieuwe email) deze rood en dik gedrukt wordt. De notatie voor artikelnummers is een getal gevolgd door een spatie vervolgens twee nullen, dan weer een spatie en dan weer twee nullen gevolg door een cijfer van 0 tot 9. Voorbeeld voor een artikelnummer notatie: 123456 00 000 of 65432 00 001.

Het mooiste zou zijn als dit net zo zou werken als de spellingscontrole, outlook/VBa herkent zelf dat het om een artikelnummer gaat en past deze vervolgens aan.

Dus als de volgende artikel nummer intyp: 123456 00 000 of 65432 00 001 dan moet het dit worden 123456 00 000 of 65432 00 001

Zoals ik al eerder typte ben ik op zich wel bekend met VBa, alleen zou ik dit bij outlook niet weten. Kan iemand mij een voorzetje geven?

Voor een ieder die mij kan en wil helpen, alvast bedankt

Met een beetje VBA-kennis kun je vanuit Excel een mail-bericht aanmaken met een correcte weergave van het artikelnummer.

ja maar dat is neit echt waar ik naar opziek ben...

Ik zou graag een soort van invoegtoepassing willen hebben voor outlook. Op het moment dat er mail wordt geschreven en er wordt een artikelnummer ingevoerd, dan moet dit gebeuren.

Natuurlijk zou dit ook vanuit excel kunnen, maar dat is dus niet de bedoeling...

Maak dan gebruik van een userform/formulier in Outlook. Zorg dat gebruikers alleen een artikelnummer kunnen selecteren (in plaats van zelf invoeren); daarmee heb je een veel betere controle over het resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan