• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch aanvullen excel werkt wel en niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

trico77

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
90
hallo,

Als ik een spreadsheet samenstel, wil ik graag dat er automatisch aangevuld wordt.

Als ik in kolom a1: uiterlijke verzorging typ, dan wordt dat in a7 direct aangevuld bij het intypen van de letter "U".

Maar zodra ik dat ook in bijvoorbeeld kolom e wil, dan gebeurt er niets. ik moet dan steeds weer opnieuw uiterlijke verzorging intypen.

Bij opties staat excel op: automatisch aanvullen.

Welke instelling staat er verkeerd?

Groetjes,
trico77
 
Hallo,

Volgens mij werkt automatisch aanvullen alleen per kolom.

Kees
 
Dank je wel voor je reactie Keesbl, maar hoe schakel ik een kolom dan in/uit?
 
Trico 77

Als u in een cel een woord zet..

Bijvoorbeeld het woord: Woord.

Dan kunt u dit automatisch aan laten vullen in naast gelegen cellen....


U gaat dan met de cursor (muis) naar het rechter onderhoekje van de cel zodat de cursor veranderd in een kruisje. U houd dan de muisknop ingedrukt en sleep naar het gewenste bereik. Er zal in iedere cel het woord "Woord" verschijnen die u geselecteerd heeft.


Verder is het zo dat automatisch aanvullen aan staan anders zou u in een andere kolom het woord ook niet kunnen aanvullen. Dat betekent dat waarschijnlijk excel gebugged is. Om dit te verhelpen kunt u naar:

Start
Configuratiescherm
Software
Selecteer miscrosft office (2003/2007/2010)
Selecteer boven in de knop repareren en wacht het proces af.
Kijk vervolgens of het probleem zich nog voor doet.

Een heel gemakkelijk optie echter om een woord te laten herhalen in excel is ctrl+C en dan ctrl+V(oftewel kopiëren en plakken).

Verder zou u in opties even automatisch aanvullen uit kunnen zetten, excel afsluiten, excel weer opstarten en het weer aan zetten om vervolgens weer opnieuw het programma te starten.
Tja vraag me niet waarom maar soms helpt het bij Microsoft producten.

MVG

HYlke:cool:
 
Hallo Trico77

Het automatisch aanvullen zet je gewoon aan, zoals je al in je vraag vermeldde. Ik begrijp uit je vraag dat dat gewoon goed werkt.
Overigens gaat het volgens mij het automatisch aanvullen ook wel eens mis als er tussen de bestaande waarde en de cel waar je wat wilt invullen een lege cel in die kolom is.

Kees
 
Kees

Dat probleem heb ik me excel 2007 enterprise plus niet.

Bij mij kan ik 100 cellen verderop nog met een letter een heel woord of hele zin aanvullen:d
 
Hydo,

Enterprise plus, ja, er is altijd baas boven baas.

Kees
 
@Hydo, @Keesbl

jullie hebben allebei gelijk omdat jullie over 2 verschillende zaken praten.

TS heeft het volgens mij over dat wat keesbl beantwoord.

Als je in excel iets intypt wat ergens anders in diezelfde kolom al staat dan zal hij dat zelf aanvullen. TS heeft gelijk als hij/zij opmerkt dat dit de ene keer wel en de andere keer niet werkt. Ik ervaar dat zelf ook zonder dat ik kan bepalen wanneer het wel werkt en wanneer niet.
Iemand met de magische oplossing?

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan