• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanvullen uit database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serina707

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2019
Goedendag,

Op het moment ben ik bezig met het bewerken van een excel bestand om zo het invoeren van gegevens te versnellen.

Het volgende zou ik graag willen bereiken :

Wanneer er word gekozen voor “Bedrijf ” door middel van een dropdown menu OF eerste paar letters in typen en vult zichzelf aan. ( wat het makkelijkst/handigst is qua coding )
Alle gegevens van het Bedrijf zoals straat, postcode, contactpersoon etc automatisch worden ingevoerd. Zodat je alleen de naam hoeft te selecteren en alle gegevens automatisch aanvullen.

Gegevens hoeven niet perse op een ander tabblad.

Ik heb een excel bestand gemaakt met een voorbeeld. Graag leer ik hoe is dit gemakkelijk kan doen..

Nu moet ik eerlijk zijn, het bewerken van een excel bestand met codes is voor mij abra cadabra
Google heeft goede ideeen gegeven maar op een of andere manier werkt het bij mij niet, dus ik zal het wel niet goed begrijpen. :d

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Met een iets consistentere opzet. In B1 is gebruik gemaakt van datavalidatie. De rest van de formules halen de gegevens uit de tabel dmv Vertikaal zoeken. Het voordeel van het gebruik van een tabel is dat het bereik automatisch meeloopt.

Bijlagen

Fantastisch! Beide, precies wat ik bedoel :) :thumb::thumb:
Heel mooi ook met de dropdown menu

Nu heb ik gekeken hoe jullie dit hebben gedaan qua coding.
De dropdown is mij gelukt.. alleen loop ik vast op de rest.

Ik heb een screenshot gemaakt van het orginele bestand ( gevoelige informatie afgescherm )
Je kan precies zien waar ik de code heb ingevoerd etc.. maar ik krijg een #N/B fout melding :(

mijn probeersel

Kolomindex klopt niet en volgens mij zie ik samengevoegde cellen, probeer dit te vermijden.

Kan je dan niet gewoon even een presentatief voorbeeldje posten met fictieve gegevens? Werkt makkelijk voor de Helpers ook.

Ik heb een nieuw bestand geopend en alles wat Emields heeft gedaan overgenomen. Dat werkt meteen! Dus ik heb het idee dat mijn orginele bestand op een of andere manier de code niet aanneemt.
Ik weet niet of dat ubehaubt bestaat? Een bestand dat corrupt is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan