Automatisch account aanklikken bij startup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaany2

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Berichten
18
Hallo,
Ik heb pas een nieuwe pc en wil dat bij het opstarten de computer zelf een account aanklikt, zodat ik het niet oef te doen. Bij andere computers is dit wel, maar bij die van mij niet. Let op: ik bedoel niet de auto-logon!

Alvast bedankt,
jaany2
 
Als je niet autologon bedoelt, wat dan wel? Wat je in de eerste zin beschrijft lijkt mij toch wel erg veel op autologon lijken. Als je iets anders wilt, dan zult je dat toch wat beter moeten beschrijven.
 
Beste,

Wat Jaany2 denk ik bedoelt is dat hij een bepaalde user standaard wil laten selecteren zodat hij enkel het wachtwoord hoeft in te vullen. Dus in plaats van eerst die user aan te klikken Windows een standaard selectie laten uitvoeren. Zo ver ik weet kan dat echter niet. Wat in de buurt komt is dit artikel maar dit gaat hem denk ik ook niet zijn: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc939710.aspx
 
Laatst bewerkt:
Ja, MicrosoftHelpt, wat jij zegt bedoel ik. Dat het niet kan betwijfel ik, want andere computers hebben dit wel (automatisch).
 
Slecht een gebruiker zeg je? Dan zou je in feite automatisch naar die user moeten gaan en direct een wachtwoord veld moeten zien. Je moet deze gebruiker dus eerst aanklikken voor je het wachtwoord kunt invullen? Kijk die gebruikers echt even na in het configuratiescherm.

Om wat voor een installatie gaat het? Upgrade, OEM (voor geinstalleerd van een bepaald merkt) etc. Geef ook even aan welke PC/Laptop (merk en type) indien het een OEM is. Mogelijk dien je de ctrl+alt+del optie aan te zetten in de gebruikers instellingen via het configuratiescherm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk met netplwiz en control userpasswords2, zou idd gelijk in scherm moeten kunnen komen met de accountopgave.
 
Ik zal het uitproberen, maar moet eerst extra informatie krijgen voordat ik weet wat ik nu moet doen (sorry, Windows 7 is nieuw voor mij).
 
Ok, even twee dingen ter verduidelijking:

Zowel netplwiz als control userpasswords2 werken niet via het zoekvak.
Je moet als (een) Beheerder zijn aangemeld.

Ikzelf gebruik voor dat soort zaken altijd de Opdrachtregel, omdat daarin geen lijst word bijgehouden zoals in Uitvoeren.

Ik heb gisteren al even gezocht, helaas heb ik vandaag mijn geschiedenis moeten wissen omdat er iets in zat dat er niet uit wilde, maar ik weet nog wel wat ik waar ongeveer gevonden had. Later...

Paar vragen:

Is de Windows versie van beide computers hetzelfde? Want tot & met Home Premium staat de ingebouwde Administrator uitgeschakeld, met dus maar 1 gebruiker tot gevolg.

Bedoel je misschien dat je de Klassieke aanmelding in wil schakelen? Dat kan nl. ook, met wat kunst- & vlieg-werk, & daarin kan je de laatste gebruikers-aanmelding laten staan, zodat je alleen nog het wachtwoord moet intypen.

Oplossingen hierboven met netplwiz & control userpasswords2 sturen je meteen door naar je Bureaublad.
 
Ja, beide versies zijn Windows 7 (een is Premium, de ander Ultimate). En het is de bedoeling dat ik uiteindelijk alleen nog maar mijn wachtwoord hoeft in te vullen, ja.
 
Normaal is dit echt te wijten aan een ander gebruikers account. Deze hoef je overigens niet perse te zien in het inlog scherm. Het gaat dan om het gast account wat en een eventueel ASP account. Daarnaast kunt de systeem bestanden eens laten controleren en repareren met chkdsk en sfc (zie links onderaan) maar mocht daar niets in gevonden worden zou je eens een nieuwe gebruiker aan kunnen maken en vervolgens weer verwijderen.

Om de harde schijf en het systeem te controleren en repareren doe je dit.

- Open het start menu
- Zoek op "cmd"
- CMD boven in de start balk met rechts aanklikken en vervolgens kiezen voor "als administrator uitvoeren
- Kopieer onderstaande tekst

Echo Y|chkdsk /f>null
Echo J|chkdsk /f>null
Sfc /scannow
shutdown /f /r

Plak deze tekst in het cmd venster door in het venster met rechts te klikken en te kiezen voor plakken. Laat het programma scannen en sluit het venster niet af. De pc zal herstarten en nogmaals een scan starten en vervolgens is de harde schijf en het windows systeem opnieuw gecontroleerd en mogelijk gerepareerd.

MVG,
Marc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan