Automatisch afsluiten Windows98 stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cosworth

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Beste forummers,
Bij het afsluiten van windows in mijn pentium II blijft de pc hangen, zodat ik hem met de hand moet uitzetten. Ik kan geen conflicterende stuurapparaten vinden. Het geluidsbestand dat je hoort bij het afsluiten van windows doet het gewoon. En ik heb (gevonden in Computeridee) de optie bij systeeminfo snel afsluiten UITgeschakeld. Ik kan niet meer verzinnen. Heeft iemand nog andere suggesties?
Bedankt al vast.

Twee vraagjes:
Sinds wanneer heb je hier last van?
Heb je alle essentiële updates geïnstalleerd?

Guus.

Guus,
Het betreft de pc van mijn dochter, die ik helemaal opnieuw heb gefixdiskt en windows opnieuw heb geïnstallerd. De pc was door vriendjes onder handen genomen en helemaal dood. Alles werkt nu perfect behalve het afsluiten.

Dit probleem kan door heel veel dingen veroorzaakt worden.
Je zegt dat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd, maar je geeft geen antwoord op de vraag of alle Windows updates zijn geïnstalleerd.
Als dat niet is gebeurd, is dit bijna een standaard probleem in Win 98.
Voor ik antwoord kan geven, moet ik dus zeker weten of je die updates hebt opgehaald en geïnstalleerd.

Guus.

Guus,
Ik heb niet de windows updates opgehaald. Ga ik eerst doen. Bedankt.
Kees

Geplaatst door cosworth
Guus,
Ik heb niet de windows updates opgehaald. Ga ik eerst doen.
Succes. Ik weet bijna zeker dat het probleem daarna opgelost is.
En als je naast Windows ook Office hebt geïnstalleerd kun je hier terecht voor de updates daarvan.

Guus.

Geplaatst door cosworth
Guus,
Bedankt. Je hebt me op het goede spoor gezet. Ik heb bij microsoft gezocht naar een specifieke patch en die gevonden:
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/wurecommended/s_wufeatured/win98se/
Door het bestandje 4756usb.exe te downloaden en uit te voeren, loste het probleem direct op.
groetjes,
Kees :thumb:
Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat je nu niet hoeft te updaten; een niet ge-update Windows 98 is vragen om moeilijkheden.
Haal in ieder geval ALLE ESSENTËLE UPDATES op.

Guus.

Guus,
Ja, bedankt voor de tip om sowieso te updaten. De pc waar het om gaat staat nu niet verbonden aan internet. Ik heb dus even via mijn eigen pc en mijn usb stick geudate. De pc gaat vandaag of morgen (for free) naar een vriendje van mijn dochter. Ik wilde hem graag goed afleveren. Ik zal hem op zij hart drukken dat hij, zodra hij op internet zit, de updates ophaalt.
groetjes en nogmaals bedankt,
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan