Automatisch afspelen in vista werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mexxtor

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Berichten
75
Beste mensen.

Sinds kort werkt de autorunfunctie (automatisch afspelen) van Windows Vista bij mij niet meer.
Ik heb dit in Configuratiescherm niet uitgezet, en als ik met windows verkenner de Cd-drive rechts-klik aanklik, staat er ook geen 'Programma Installeren of uitvoeren' meer.
Dit is natuurlijk niet het grootste probleem, want het setup bestand vinden is vaak niet moeilijk;). Maar als iemand een oplossing heeft...

Max
 
Wat staat er geselekteerd in het configuratiescherm > automatisch afspelen?
 
Wat staat er geselekteerd in het configuratiescherm > automatisch afspelen?

Alles staat op 'vraag mij dit elke keer' (dit heb ik zelf ingesteld), en 'automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken' staat aangevinkt.
 
Je kunt systeemherstel proberen als je een idee hebt hoe ver je terug moet gaan.

Kijk eens in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Cdrom.
AutoRun moet de waarde 1 hebben.
 
Je kunt systeemherstel proberen als je een idee hebt hoe ver je terug moet gaan.

Kijk eens in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Cdrom.
AutoRun moet de waarde 1 hebben.

Ja, waarde 1 en Hexadecimaal.
 
Heb probleem ook gehad. Ga eens naar aparaat beheer en ga naar je dvd speler en klik rechtermuisknop en kies Installatie ongedaan maken. Dan herstarten en dan nog eens proberen.
 
Heb probleem ook gehad. Ga eens naar aparaat beheer en ga naar je dvd speler en klik rechtermuisknop en kies Installatie ongedaan maken. Dan herstarten en dan nog eens proberen.

Bedank voor de tip, maar er staat nog steeds geen ''Programma Installeren of Uitvoeren" op de Cd, en de cd wordt ook niet afgespeeld. terwijl er toch echt een autorun.inf bestand op de CD staat.
 
autorun werkt niet meer

Heb je pas een brandprogramma geinstaleerd zoals NERO bv???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan