Automatisch afspelen werkt helemaal niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxxxje22

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Beste forumgenoten,

Automatisch afspelen komt bij een cd/dvd/usb/sd allemaal niet tevoorschijn.
Ik heb van alles geprobeerd wat ik vinden kon maar het werkt allemaal niet.

Alles blijkt goed te staan in het register.
Mijn besturingssysteem is Windows Vista Ultimate 64 bits

Wie kan mij proberen te helpen?

Wat ik er verder nog over vind is dan een fout in je Vista instal.maar ja........

Staat Automatisch afspelen wel aangevinkt?
Is het groepsbeleid misschien gewijzigd door een update?
Dit geprobeerd:
Klik op de knop Start , klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires en klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt.

Klik op Als administrator uitvoeren.

Typ net start shellhwdetection achter de opdrachtprompt en druk op Enter.

Start de computer opnieuw.

Is het groepsbeleid misschien gewijzigd door een update?
Dit geprobeerd:
Klik op de knop Start , klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires en klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt.

Klik op Als administrator uitvoeren.

Typ net start shellhwdetection achter de opdrachtprompt en druk op Enter.

Start de computer opnieuw.

Dit heb ik ook geprobeerd, hij geeft aan : De aangevraagde service is al gestart), opnieuw opstarten had ik daarna ook gedaan, maar dat mocht niks baten.

Nog andere mogelijkheden?

In het register staat NoDriveTypeAutoRun

91 hexadecimaal en 145 decimaal x00000091 (145)

En bij cdrom Autorun op:

1

Dat volgens mij goed staat.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dit het eerste wat je controleert maar computers doen af en toe rare dingen.
Het lijkt mij toch iets wat fout staat in het register. Heb je bij groepsbeleid gekeken.
Zoek eens in het register naar NoDriveTypeAutoRun. Misschien staat dit zowel bij HKLM als bij HKCU.

Natuurlijk is dit het eerste wat je controleert maar computers doen af en toe rare dingen.
Het lijkt mij toch iets wat fout staat in het register. Heb je bij groepsbeleid gekeken.
Zoek eens in het register naar NoDriveTypeAutoRun. Misschien staat dit zowel bij HKLM als bij HKCU.

Heej bedankt voor je reactie

Automatisch afspelen bij configuratiescherm-> Hardware en geluiden-> Automatisch afspelen staat er een vinkje bij Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken.

ik zie dat bij mij HKLM NoDriveTypeAutoRun staat en ook bij HKCU, bij HKLM staat hij op 0x000000ff (255) klopt dit ?

Laatst bewerkt:
Sorry voor de dubbelpost maar ik heb het voor elkaar gekregen :D

Ik heb op een andere pc gekeken van waar een lange tijd geleden automatisch afspelen ook niet werkte, ik had dat snel opgelost. Bij deze pc niet zo snel, maar de instellingen van die computer die wel goed werkt qua automatisch afspelen zijn correct. Dus ik heb het volgende gedaan (zie onderstaande tekst).

Mijn oplossing was:

Bij Hkey current user staat NoDriveTypeAutorun, die stond verkeerd: moet 145 decimaal zijn en 91 hexadecimaal.

Bij Hkey Local Machine staat bij mij ook NoDriveTypeAutorun, die stond dus ook verkeerd want hij stond op ff hexadecimaal, maar het moet 5b zijn (decimaal stond op 91 wat dus goed is).

Als iemand zo een soort gelijk probleem heeft en er niet uit komt wil ik graag helpen.

Bedankt voor de moeite:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik had topic van de week nog meegelezen.En zag dat er nog aan gewerkt werd.vandaar ff geen reactie meer van mij.

Mooi dat opgelost is....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan