automatisch antivirus scan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 271357
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 271357

ik wil een map automatisch laten sannen op virussen (alleen die map geen computer scan)
zo om de 10 minuten
weet iemand een tool daarvoor
ik heb f-secure maar heb heel het programma doorzocht
en vond niks.

alvast bedankt

ctv:confused:

Bij Realtime scannen instellingen, ... waarschijnlijk dit je instellen kan ....maar heb ik wel gehoort dat bij F-Secure ingepakte bestanden automatisch niet gescant worden ....
misschien hier iets kan je vinden ?? :confused: -->>

Laatst bewerkt:
oke
railtime scannen werkt pas als je bestand opend
ik wil hebben dat hij de map scant en de bestanden zonder dat ik het open
want dat is een map waar de meeste virussen zitten

:confused: Weinig ben met F-Secure bekend ....:o ...:( hier moet nu iemand van F-Secure gebruikers/kenisse'n bijspringen ...:)

Laatst bewerkt:
:confused: Na jah .... ik gebruik liever Nod32 ...en daar zelf's ook gebruik ik nooit realtime bescherming .... gewoon let ik op overige altijd downloads en gelijk tijdens elke download van iets, ... scan ik op besmettingen enz... als map vol raakt die sluit ik uit dan van scan ( dus hoef niet scannen meer ! ) en vervolgens later brand ik die verzameling op CD/ of DVD .... en dan maak ik volgende map vol .....:d:thumb:
------------
P.S. En werkelijk een geautomatiseerde ( ? automatisch een gehele map scannen ?? ) scan die ken ik helemaal niet, dat kan alleen maar bij Windows Defender ( maar ben helemaal NIET zekker )....:confused: en die .....gebruik ik zelf nooit, die Microsoft-trend, uitgeschakeld is altijd bij mijn windows' ...
Sowieso je weet zelf dat elke antivirus moet wel automatisch zelf alles scannen tijdens iets binnen te halen ...:D :thumb:

Laatst bewerkt:
Veel virusscanners kunnen ook met een opdrachtregel werken. Je zou dan een batch kunnen maken en die aanroepen met Taakplanner. Dit vindt je onder Windows hier: Start > Alle programma's > Bureau accessoires > Systeem-werkset > Taakplanner en kies voor nieuwe taak maken. Een taak kan om de vijf, tien, vijftien enz. minuten worden uitgevoerd.

Ok, zoiets als Alfred2 hierboven schrijft zat ik ook al aan te denken, & omdat ikzelf om economische redenen geen F-Secure meer in gebruik heb - over gestapt op Avast!Free - even gezocht, & dat kan met F-Secure:

Zoek even naar FSAV.EXE, Open de Opdrachtregel & verander naar de map waarin FSAV.EXE staat, & typ daar:

fsav.exe /?

Dan krijg je een lijst met alle command line opties die je of in eerst een batch, of direct in de taakplanner kan invoeren.

Nogmaals, als er geen - goede - gratis AV was, dan had F-Secure mijn voorkeur. Kijk maar hoe ver je komt, zijn er problemen, zet dan even behalve besturingssysteem & f-secure versie even de lijst met command line opties erbij, want die kan ik nergens terug vinden.
(Kopieren uit de Help of in de Opdrachtregel fsav.exe /? > fsavcommandline.txt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan