• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch artikelnummers achter artikel plaaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnLiempde

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
Berichten
100
Goedemorgen,

Voor mijn werk ben ik al een tijdje bezig om een excel document, waarin we de werkorders planning en artikelen gaan bijhouden, aan het maken.

Ik ben al een heel eind, alleen wil ik nu wanneer een collega van mij in de sheet Leeg werkorder, nadat hij hier al een zoekterm heeft ingevuld bij artikelen, een artikel kan kiezen en dat er dan in de cel ernaast automatisch een artikel nummer achter komt.

ik heb in de cel erachter al een formule staan maar op de een of andere manier doet hij het niet.

de gegevens uit de pulldown menutjes komen uit de Sheet "artikelen"

In de sheet Leeg werkorder vul je bijvoorbeeld aandrijving in bij de celB16 en dan kun je kiezen uit de artikelen in het pulldown menutje,
nu zou ik dus willen dat hij het artikelnummer uit de sheet Artikelen achter B16 komt te staan.

voorbeeld: Bekijk bijlage 277419

Ik geef van te voren al toe dat het ingewikkeld in elkaar zit, maar het eindresultaat telt;)



alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan